اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان:

100 درصد زباله‌های بیمارستانی گیلان مدیریت می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: 100 درصد زباله‌های بیمارستانی گیلان امحا و مدیریت می‌شود.

100 درصد زباله‌های بیمارستانی گیلان مدیریت می‌شود

امیر عبدوس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه اقدام‌های زیادی برای جذب اعتبار و انعقاد نیروگاه زباله سوز توسط سازمان محیط زیست پیگیری صورت گرفت، اظهار کرد: شهرداری‌ها برای جذب اعتبارات حرکتی انجام نمی‌دهند و دپوی زباله در دامن طبیعت را انتخاب می‌کنند.

وی افزود: شهرداری‌ها موظف هستند هزینه‌های مدیریت پسماند را از تولید کننده پسماند دریافت کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه 90 درصد زباله‌های مراکز درمانی گیلان امحا می‌شود، افزود: امحای 10 درصد زباله با روش زباله‌سوزی انجام می‌شود.

وی 100 درصد زباله‌های بیمارستانی را قابل امحا و مدیریت شده عنوان کرد و یادآور شد: وضعیت زباله‌های مطب‌ها و درمانگاه‌ها مشکل دارد.

عبدوس وضعیت فاضلاب‌های بیمارستانی را دارای مشکل خواند و تصریح کرد: تاکنون هفت بیمارستان به مراجع قضایی معرفی شدند که احکام صادره درباره آنها تاثیرگذار بود.

وی با اشاره به اینکه اخطاریه‌های 28 مرکز درمانی استان در دست پیگیری است، خاطرنشان کرد: درباره وضعیت پسماند صنعتی 41 واحد اخطاریه صادر شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، نتایج اقدام‌های مدیریت پسماند در کارگروه مدیریت پسماند را کاهش مرکز دفن زباله استان از 31 مرکز به 26 مرکز ذکر کرد.

وی جلوگیری از ایجاد مراکز جدید دفن زباله و تدوین طرح جامع مدیریت پسماند را از جمله اقدام‌های مهم در کارگروه مدیریت پسماند عنوان کرد.

عبدوس از صدور مجوز 13 مورد مراکز معاینه فنی از سازمان محیط زیست خبر داد و یادآور شد: جمع‌آوری آلودگی‌های نفتی از دیگر اقدام‌هایی بود که از طریق سازمان بنادر و دریانوردی پاکسازی شد.

انتهای پیام/2300/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول