اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مجتمع توانبخشی سبزواران جیرفت چه می‌گذرد

هزینه نگهداری هر کودک معلول 500 هزار تومان / ارائه خدمات مطلوب نیازمند یاری خیران

رئیس اداره بهزیستی شهرستان جیرفت هزینه نگهداری ماهانه هر کودک در مجتمع توانبخشی جیرفت را 450 تا 500 هزار تومان دانست و گفت: این مجتمع با کمبود بودجه مواجه بوده و نیازمند کمک‌های مردمی و خیران است.

هزینه نگهداری هر کودک معلول 500 هزار تومان / ارائه خدمات مطلوب نیازمند یاری خیران

محمد رضانژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت با اشاره به اینکه مجتمع توانبخشی سبزواران در سال 1384 افتتاح شده است، اظهار داشت: این مجتمع تنها مرکز نگهداری معلولان در منطقه جنوب استان کرمان بوده که پذیرای کودکان معلول از شهرستان‌های جنوبی و حتی جنوب شرق است.

وی با بیان اینکه این مجتمع ظرفیت نگهداری از 100 کودک معلول را دارد، افزود: مجتمع توانبخشی سبزواران مرکزی برای نگهداری کودکان معلول ذهنی و جسمی زیر 14 است.

رضانژاد تعداد کودکان نگهداری شده در این مجتمع را 87 نفر ذکر و تصریح کرد: تعداد کارکنان این مجتمع 35 نفر است که به صورت شبانه‌روزی به این معلولان خدمات مختلفی در زمینه آموزشی، توانبخشی، نگهداری و ... ارائه می‌کنند.

‌وی ابراز داشت: مجتمع توانبخشی در چند فاز کودکان تربیت‌پذیر، معلولیت شدید ذهنی و جسمی است، اما تعداد کودکانی که آموزش‌پذیر بوده و از نظر هوشی در مرحله بالایی قرار دارند، بسیار کم است و اکثر آنان کودکانی هستند که معلولیت‌های شدید و عمیق دارند که مانند یک نوزاد به مراقبت نیاز دارند.

رضانژاد با اشاره به اینکه تنها مؤسسه خیریه در شهر جیرفت مؤسسه «ثامن‌الائمه» است، عنوان کرد: این مؤسسه یک مرکز نگهداری دخترانه است که زیر نظر بهزیستی قرار دارد و از طرف این اداره حمایت می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان جیرفت با بیان اینکه هزینه نگهداری ماهانه هر کودک در این مجتمع به طور متوسط 450 تا 500 هزار تومان است، گفت: با وجود افزایش میزان یارانه دولت همچنان این مجتمع با کمبود بودجه مواجه بوده و نیازمند کمک‌های مردمی و خیران است.

رضانژاد با بیان اینکه هیچ بنیاد یا نهاد خیریه‌ای در جنوب کرمان وجود ندارد که از این مرکز حمایت کند، بیان داشت: بنابراین خیران و کسانی که توانایی مالی دارند، می‌توانند با راه‌اندازی مؤسسه خیریه به افراد و اقشار آسیب‌پذیر این شهرستان خدمات ارائه کنند و اداره بهزیستی نیز از آن‌ها حمایت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه ما همچنان نیازمند کمک‌های مردمی و مشارکت خانواده‌ها هستیم، اذعان داشت: بسیاری از خانواده‌ها نیز در شرایط معیشتی بدی قرار دارند و برخی از این کودکان نیز هویت آنان نامعلوم است.

رضانژاد با بیان اینکه نسبت به سال‌های گذشته در بحث مشارکت‌های مردمی رشد 30 درصدی داشته‌ایم، خاطر نشان کرد: اما برای ارائه خدمات مطلوب به کارکنان و کودکان مجتمع توانبخشی سبزواران نیازمند کمک بیشتری هستیم.

به گزارش فارس، حساب جام بانک ملت به شماره 2345392594 برای اهدای کمک‌های نقدی به مجتمع توانبخشی سبزواران در نظر گرفته شده و تلفن‌های 09140186500 و 03482316689 به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی افراد متقاضی و خیران است.

انتهای پیام/80001/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول