اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان بهزیستی اصفهان مطرح کرد

مناسب‌سازی 30 درصد فضای شهری اصفهان برای معلولان

مدیرکل سازمان بهزیستی استان اصفهان با انتقاد از عدم مناسب‌سازی شهری برای جامعه معلولان استان گفت: در حال حاضر در مجموع تنها 30 درصد از فضای شهری استان برای معلولان مناسب‌سازی شده است.

مناسب‌سازی 30 درصد فضای شهری اصفهان برای معلولان

محمود محمدزاده در حاشیه مانور طرح محب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: اورژانس اجتماعی در شهرستان اصفهان در ادامه توسعه اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی استان اصفهان، در سال جاری راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: با راه‌اندازی چهار اورژانس اجتماعی در شهرستان استان اصفهان تعداد اورژانس‌های اجتماعی در استان اصفهان از 11 اورژانس به 15 اورژانس اجتماعی افزایش می‌یابد.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان اصفهان همچنین از توزیع کارت ویژه معلولان با ویژگی ICF (درجه‌بندی معلولان) خبر داد و گفت: شناسایی معلولان و درجه‌بندی آنان بر اساس معلولیت و صدور کارت ویژه برای آنان می‌تواند خدمات‌رسانی به معلولان را سرعت و کیفیت بیشتری بخشد.

محمدزاده خاطرنشان کرد: اجرای طرح کارت ویژه معلولان در ارائه خدمات به موقع به معلولان نقش مهمی بر عهده دارد.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان اصفهان در ادامه از افزایش 25 درصدی مستمری‌ها در سال جاری خبر داد و ابراز داشت: بعد از تصویب افزایش مستمری در مجلس شورای اسلامی این رشد میزان دستمزد اعلام می‌شود.

محمدزاده همچنین با اشاره به فعالیت 2 هزار مرکز خدمات‌رسانی به جامعه هدف بهزیستی در استان اصفهان عنوان کرد: این مراکز 59 نوع خدمات را در حوزه‌های پیشگیری از معلولیت‌ها، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد، درمان اعتیاد، و حوزه توانبخشی معلولان افراد ذهنی کم‌توان، افراد اعصاب و روان، ناشنوا، نابینا، سالمند، مهدهای کودک، بانوان بی‌سرپرست و آسیب‌های اجتماع به جامعه هدف ارائه می‌کنند.

وی تعداد مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی در استان اصفهان را 87 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد مددجو از 2 هزار مرکز تحت پوشش سازمان خدمات دریافت می‌کنند.

محمدزاده از توسعه خدمات بهزیستی به جامعه هدف خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های بهزیستی استان اصفهان استفاده از خدمات و امکانات مردمی در کنار خدمات دولتی است.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان اصفهان در ادامه با انتقاد از عدم مناسب‌سازی شهری برای جامعه معلولان استان اذعان داشت: در حال حاضر در مجموع تنها 30 درصد از فضای شهری استان اصفهان برای معلولان مناسب‌سازی شده است که این میزان مناسب‌سازی نیز توسط مجموعه‌های دولتی انجام شده است.

محمدزاده یادآور شد: شهرداری تنها پارک‌ها را مناسب‌سازی کرده است اما پیاده‌روها، اتوبوسرانی، خطوط بی. آر.تی و مترو مناسب‌سازی نشده است.

وی افزود: اگر مناسب‌سازی برای معلولان و جانبازان انجام شود بالغ بر 200 هزار نفر از معلولان و جانبازان استان اصفهان این امکان را دارند تا راحت‌تر و بدون دغدغه درسطح شهرستان‌های استان تردد کنند.  

انتهای پیام/2406/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول