اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی اصفهان:

حمایت از معلولان از پوسته‌های شعاری خارج شود/ وعده‌ها عملیاتی شود

عضو انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان گفت: وعده‌های مسئولان در راستای حمایت از معلولان باید از پوسته‌های شعاری خارج شود و این وعده و وعید‌ها باید جنبه عملیاتی پیدا کند.

حمایت از معلولان از پوسته‌های شعاری خارج شود/ وعده‌ها عملیاتی شود

منصوره نصر اصفهانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه مشکلات معلولان و به ویژه معلولان آسیب نخاعی در جامعه همچنان ادامه دارد چرا که هنوز دیدگاه‌های مردم و مسئولان نسبت به این افراد تغییر نکرده است، اظهار کرد: اگر چه برخی از موارد صحبت‌هایی در راستای حمایت از معلولان می‌شود، اما هنوز این صحبت‌ها و وعده‌ها قدرت عملیاتی و اجرایی پیدا نکرده است.

وی با بیان اینکه مردم و مسئولان باید بدانند که از مسئولیت تا معلولیت تنها چند قدم فاصله است، اضافه کرد: درصد بالایی از معلولان آسیب نخاعی در اثر حادثه و تصادف دچار عارضه‌ها و آسیب‌های نخاعی شده‌اند و احتمال وقوع حادثه و تصادف برای هر شخصی وجود دارد.

عضو انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی استان اصفهان با تاکید بر اینکه اگر تعداد معلولان موجود در جامعه محدود است این موضوع به دلیل عدم وجود شرایط مناسب برای حضور معلولان در فضا‌های شهری است، تصریح کرد: در حال حاضر معلولان آسیب نخاعی برای حمل و نقل و تردد در سطح شهر دارای مشکل هستند و وسایل حمل و نقل عمومی مناسب برای معلولان در سطح شهر‌ها وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه معلولان آسیب نخاعی در زندگی خود با هزینه‌های بسیاری مواجه هستند، ادامه داد: به دلیل بالا بودن هزینه‌های حمل و نقلی در سطح شهر و گران بودن هزینه سوخت، استفاده از وسایل نقلیه شخصی برای این افراد امکان‌پذیر نیست.

نصر اصفهانی با بیان اینکه تاکنون مسئولان صحبت‌های بسیاری را در راستای حمایت از معلولان ارائه داده‌اند، اما این صحبت‌ها بازخوردی نداشته است، تأکید کرد: وعده‌های مسئولان در راستای حمایت از معلولان باید از پوسته‌های شعاری خارج شود و این وعده و وعید‌ها باید جنبه عملیاتی پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه معلولان به حمایت‌های شعاری و تو‌خالی نیاز ندارند، افزود: بلکه معلولان نیازمند بهره‌مند شدن از حمایت‌های واقعی هستند و جامعه نباید بیش از این نسبت به اقشار معلول از جمله بیماران آسیب نخاعی، نابینایان، ناشنوایان و معلولان جسمی و حرکتی بی‌توجه باشد.

عضو انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی استان اصفهان به مهم‌ترین دغدغه‌های معلولان در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: بیکاری، نبود اشتغال مناسب و بالا بودن هزینه‌های درمانی از مهم‌ترین دغدغه‌های این افراد است و وضعیت بیکاری معلولان باید ساماندهی شود.

انتهای پیام/63004/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول