اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

عدم اتحاد کاندیداها موجب پراکندگی آرا می‌شود / فتنه 88 معلول بی‌اخلاقی‌های انتخاباتی بود

یکی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بر ضرورت اتحاد کاندیداها در انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد و گفت: عدم اتحاد کاندیداهای منتخب احزاب، پراکندگی آرای مردمی را به دنبال دارد.

عدم اتحاد کاندیداها موجب پراکندگی آرا می‌شود / فتنه 88 معلول بی‌اخلاقی‌های انتخاباتی بود

حجت‌الاسلام سید محمد غروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به تعدد کاندیداهای ریاست جمهوری اظهار کرد: در کشور ما افراد مختلفی برای حضور در این عرصه حضور پیدا می‌کنند و به امید احراز صلاحیت پا به میدان می‌گذارند.

وی افزود: در انتخابات ما بر پایه احزاب و تشکل‌ها ریاست دولت خود انتخاب نمی‌شود ولی توان و مدیریت کلان شاخصه‌هایی است که ریاست دولت در جمهوری اسلامی همراه با شئون موافق با نظام اسلامی باید داشته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه نباید کسانی که شاخصه مدیریت کلان ندارند پا به عرصه انتخابات بگذارند، تصریح کرد: این ناهماهنگی در ثبت‌نام کاندیداها موجب صرف زمان فراوانی برای احراز صلاحیت‌ها در شورای نگهبان می‌شود.

وی تصریح کرد: تشکل‌هایی هستند که تا اندازه‌ای روی نظر مردم تاثیرگذار باشند و بالا بودن نمایندگان این تشکل‌ها برای حضور در انتخابات موجب سرگردانی و آشفتگی مردم می‌شود.

غروی با بیان اینکه همه کاندیداها از هر حزب و ائتلافی باید به اتحاد برسند ابراز داشت: در صورتی که کاندیداهای همسو به اتحاد نرسند آشفتگی و پراکندگی در آرای مردمی را شاهد خواهیم بود.

وی با تاکید براینکه پراکندگی آرا در انتخابات دور از مصلحت است بیان کرد: این موضوع در صورتی که محقق شود انتخابات به میان دوره‌ای کشیده می‌شود که این رخداد به صلاح جامعه نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: برخی از کاندیداها گمان می‌کنند چون دیر آمده‌اند حرف‌های آنان میان مردم پذیرفته خواهد شد ولی نظرسنجی‌های انجام شده خلاف باور آنان را نشان می‌دهد.

وی بر لزوم وحدت بین کاندیداها تاکید کرد و گفت: ممکن است برخی کاندیداها به صورت مستقل پا به میدان رقابت گذاشته باشند ولی نمی‌شود پیش‌بینی کرد تا چه اندازه می‌توانند در آرای مردمی تاثیرگذار باشند.

غروی بیان داشت: باید تلاش شود تا آشفتگی و پراکندگی آرا در انتخابات به وجود نیاید و تا جایی که امکان دارد کاندیداها با اتحاد به نفع کسانی که از قدرت بیشتری برخوردار هستند کنار بروند تا بتوانیم حماسه‌ای به معنای واقعی و سیاسی داشته باشیم و مردم اصلح‌ترین کاندیداها را انتخاب کنند.

 

* شایعه پراکنی در انتخابات آثار نامطلوبی در جامعه دارد

وی در بخش دیگری از سخنان خویش به بد اخلاقی‌های انتخاباتی که به تازگی در انتخابات باب شده است اشاره و اظهار کرد: همانگونه که رهبری هم بارها تاکید فرمودند انتخابات تمام می‌شود ولی این بداخلاقی‌ها و دروغ‌هایی که گاهی به صورت عمدی و غیر عمدی به همراه شایعه پراکنی برای خروج رقیبان انتخاباتی از صف رقبا توسط برخی کاندیداها مطرح می‌شود آثار اجتماعی نامطلوبی را به دنبال دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: فتنه 88 معلول بداخلاقی‌های انتخاباتی بود و این موضوع منجر به شعله‌ور شدن زبانه‌های فتنه شد.

وی تاکید کرد: کاندیداها باید به اخلاق اسلامی و اخلاق انتخاباتی پایبند باشند و با بی اخلاقی، برچسب زدن به دیگران و تکیه بر مطالب سست و ناپایدار فضای انتخابات را مغشوش نکنند.

انتهای پیام/78005/صا40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول