اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور کمیته‌های تخصصی و روسای هیئت

جلسه هم‌اندیشی مسئولان هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان برگزار شد

جلسه هم‌اندیشی مسئولان هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان اصفهان، رؤسای کمیته‌های تخصصی و رؤسای هیئت‌های شهرستان‌ها برگزار شد.

جلسه هم‌اندیشی مسئولان هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، جلسه مسئولان هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان اصفهان با هدف تبیین برنامه‌های هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان در سال 1392 برگزار شد رئیس، اعضای هیئت رئیسه، مسئولان اداره کل ورزش و جوانان، رؤسای هیئت شهرستان‌ها و رؤسای کمیته‌ها حضور داشتند.

رئیس هیئت ورزش جانبازان و معلولان با اشاره به عملکرد هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان در سال 91 و کسب جایگاه چهارم در گروه الف رتبه‌بندی کشوری اظهار کرد: هیئت ورزش جانبازان و معلولان با دارا بودن 14 رشته ورزشی آقایان و هفت رشته بانوان به عنوان یک تربیت بدنی کوچک با گرایش جانبازان و معلولان است که نیاز به حمایت‌های ویژه دارد که در کمال تاسف در سال 91 با توجه به وجود مشکلات مالی بودجه مورد تفاهم از سوی اداره کل ورزش و جوانان به این هیئت اختصاص پیدا نکرد.

وی افزود: با وجود همه مشکلات مالی برگزاری 9 مسابقه قهرمانی استان، اعزام به 13 مسابقه کشوری، برنامه‌ریزی تمرینات ورزشی جانبازان و معلولان در 15 شهرستان، میزبانی از دو مرحله اردوی تیم ملی و برگزاری نخستین دوره مسابقات قهرمانی کشور بسکتبال با ویلچر پیشکسوتان نشان از عملکرد مناسب با پشتوانه هیئت‌های شهرستانی و همکاری مناسب کمیته‌های هیئت دارد.

آقاباباگلیان ضمن تقدیر از حمایت‌های شهردار اصفهان در راه‌اندازی مجموعه ورزشی اختصاصی جانبازان و معلولان به عنوان نخستین مجموعه مناسب سازی شده با شرایط عزیزان جانباز و معلول از پیشرفت مناسب و طبق برنامه این پروژه خبر داد و افزود: با توجه به ردیف اعتباری اختصاص یافته سال 92 امیدواریم فاز نخست این مجموعه که شامل سالن چند منظوره و سالن‌های تخصصی است تا اواسط سال جاری به بهره‌برداری برسد.

در ادامه حمیدرضا ساکت نایب رئیس هیئت به بیان برنامه‌های سال 1392 پرداخت و افزود: با توجه به پشت سرگذاشتن مسابقات پارالمپیک و عدم حضور نماینده از اصفهان در این رویداد بزرگ ورزشی، با تشکیل جلسات تخصصی رشته‌های ورزشی تحت پوشش را در سه گروه اولویت‌بندی کرده و امیدواریم با برنامه‌ریزی صورت گرفته شاهد حضور نمایندگان اصفهان در رقابت‌های بعدی پارالمپیک باشیم.

وی همچنین یکی از برنامه‌های سال 92 را اهمیت به مقوله استعدادیابی و آموزش عنوان کرد و افزود: در سال جاری توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های ورزشی وِیژه جانبازان و معلولان در سطح استان، حمایت از هیئت‌های شهرستانی و تقویت طرح استعدادیابی و پشتوانه سازی تیم‌های ورزشی به عنوان محور اصلی فعالیت هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان است و تمام کمیته‌ها و شهرستان‌ها جوان گرایی و استعدادیابی را به عنوان فعالیت شاخص در کنار سایر فعالیت‌ها مورد توجه قرار دهند که امیدواریم با ورود نیروهای جدید پشتوانه سازی مناسبی در همه رشته‌ها بوجود آوریم.

ساکت توجه به امر آموزش در جهت ارتقای سطح کیفی مربیان و داوران استان با همکاری فدراسیون را از دیگر برنامه‌های هیئت در سال 92 عنوان کرد.

در ادامه محمد صادق پسندیده دبیر هیئت با اشاره به تعامل مناسب با فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان، باشگاه‌ها و سازمان‌های مختلف افزود: با تعامل مناسب توانسته‌ایم از حمایت باشگاه‌های حرفه‌ای در مسابقات لیگ باشگاهی استفاده کنیم که نتیجه آن موفقیت تیم‌های جانبازان و معلولان در مسابقات لیگ باشگاه‌های کشور بوده است که می‌توان به قهرمانی باشگاه فولاد ماهان در والیبال نشسته بانوان و نایب قهرمانی در تیراندازی و عنوان سومی ذوب‌آهن در والیبال نشسته آقایان و چهارمی مخابرات در بسکتبال با ویلچر اشاره کرد.

پسندیده گفت: حضور در تمرین‌های ورزشی از ابتدای سال 92 مورد توجه قرار گرفته است و سرکشی به هیئت‌های شهرستانی در دستور کار هیئت قرار دارد.

وی با اشاره به راه‌اندازی آکادمی والیبال نشسته بانوان به عنوان نخستین آکادمی تخصصی ویژه جانبازان و معلولان تاکید کرد: به دنبال راه‌اندازی آکادمی بسکتبال با ویلچر و دوومیدانی در گام بعدی هستیم که این حرکت می‌تواند به صورت الگو در سایر استان‌های کشور اجرا شود.

در ادامه مسئولان کمیته‌ها و رؤسای هیئت شهرستان‌ها به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و در پایان این جلسه با ابلاغ رئیس هیئت مسئولان کمیته‌های ورزشی هیئت به مدت دو سال منصوب و احکام خود را دریافت کردند.

انتهای پیام/63020/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول