اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

بستر‌های شهری جوابگوی نیاز‌های معلولان نیست

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حال حاضر بستر‌های موجود در سطح شهر برای حضور و تردد معلولان در فضا‌های شهری مناسب نیست و این فضا‌ها پاسخ گوی نیاز‌های این افراد نیست.

بستر‌های شهری جوابگوی نیاز‌های معلولان نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا نصراصفهانی پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در شهر اظهار کرد: بحث معلولان و سالمندی یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در سطح شهر اصفهان است که باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

وی به اهمیت پروژه ناژوان اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: هفته گذشته مباحثی در ارتباط با ضرورت ساماندهی پروژه ناژوان در جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان بیان شده است و مسئولان باید با جدیت بیشتری ساماندهی و رسیدگی به پروژه ناژوان را دنبال کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بخشی از مشکلات موجود در پروژه ناژوان به دنبال بازدید‌های اعضای شورای شهر از این پروژه برای مدیریت شهری محرز شده است، تصریح کرد: مسئولان شهرداری اصفهان باید یک تصمیم جدی را برای رسیدگی به وضعیت این پروژه اتخاذ کنند.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های بسیاری در پروژه ناژوان اصفهان وجود دارد و مسئولان باید از این ظرفیت‌ها به صورت بهینه استفاده کنند، اضافه کرد: برنامه‌های برگزار شده در این منطقه مانند پیاده‌روی‌های خانگی و جنگ‌های شادی سبب حضور جمعیت بسیاری در این مجموعه می‌شود.

نصر اصفهانی با اشاره به اینکه حضور جمعیت بسیار در این محل از سویی فرصت و از سوی دیگر نیز تهدیدی برای اصفهان است، تاکید کرد: در حال حاضر قیمت‌گذاری بر روی املاک و زمین‌های منطقی عرفی و اصولی نیست.

وی با تاکید بر اینکه عدم قیمت‌گذاری منطقی و اصولی بر روی زمین‌های این منطقه یکی از مشکلات و معضلات منطقه ناژوان است، افزود: اصفهان قطب فوتبال کشور است اما در حال حاضر ورزش فوتبال در اصفهان مطلوب و در خور شأن قطب فوتبال کشور نیست.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه فوتبال اصفهان به دلیل سوء مدیریت و بی‌توجهی مسئولان در وضعیت فعلی قرار گرفته است، گفت: دلایل مشکلات ایجاد شده در ورزش فوتبال اصفهان باید بررسی و با استفاده از اقدامات لازم این مشکلات ساماندهی شود.

وی با اشاره به اینکه ورزش اصفهان یکی از بزرگ‌ترین سرگرمی‌های موجود در سطح شهر اصفهان است، اظهار کرد: مسئولان و مدیران اصفهان باید برای رفع مشکلات ایجاد شده در ورزش فوتبال اصفهان چاره‌اندیشی کنند.

نصر اصفهانی به تصویب قانون جامع حمایت از معلولان در سال 1383 اشاره کرد و ادامه داد: حدود 14 ماده برای این قانون تصویب شده است که برای حدود 9 مورد از ماده‌های این قانون نیز آیین‌نامه اجرایی تنظیم شده است.

وی با تاکید بر اینکه اما با وجود این قانون نیز هنوز معلولان در سطح جامعه با مشکلات بسیاری مواجه هستند، تصریح کرد: در حال حاضر بستر‌های موجود در سطح شهر برای حضور و تردد معلولان در فضا‌های شهری مناسب نیست و این فضا‌ها پاسخ گوی نیاز‌های این افراد نیست.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه نباید با بی‌توجهی از کنار مشکلات معلولان عبور کنیم، اضافه کرد: معلولان باید به حداقلی از حقوق خود در سطح جامعه دست پیدا کنند.

انتهای پیام/63004/و40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول