اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی اصفهان:

فرهنگ معلول‌پذیری در جامعه نهادینه شود / مسئولان از دریچه معلولیت نگاه کنند

عضو انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان گفت: فرهنگ معلول‌پذیری باید در جامعه و میان مردم و مسئولان نهادینه شود و مسئولان به منظور حمایت از این افراد باید از دریچه معلولیت به معلولان نگاه کنند.

فرهنگ معلول‌پذیری در جامعه نهادینه شود / مسئولان از دریچه معلولیت نگاه کنند

علی محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه عدم رعایت حقوق معلولان، نبود یا محدود بودن فضا‌های شهری مناسب، عدم وجود وسایل حمل و نقل عمومی مناسب و مشکلات اقتصادی از مهم‌ترین چالش‌های معلولان در سطح شهر‌ها است، اظهار کرد: همواره از سوی مردم و مسئولان عنوان می‌شود که معلولیت به معنای محدودیت نیست اما در شرایط فعلی معلولان با محدودیت‌های بسیاری مواجه هستند.

وی با بیان اینکه با توجه به دیدگاه‌های موجود در راستای اینکه معلولیت نوعی محدودیت نیست، نباید در سطح جامعه تفاوت‌هایی میان افراد عادی و قشر معلول وجود داشته باشد، اضافه کرد: اما با وجود تمام این مباحث و شعار‌ها تفاوت‌های بارزی میان معلولان و افراد عادی و سالم وجود دارد.

عضو انجمن حمایت از معلولان آسیب نخاعی استان اصفهان با تاکید بر اینکه دیدگاه‌های موجود نسبت به معلولان باید تغییر کند، تصریح کرد: مسئولان و مردم عادی باید از دریچه معلولان به مشکلات این افراد نگاهی داشته باشند و شاید به دنبال این موضوع بخشی از مشکلات و چالش‌های معلولان برای آنها روشن شود.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد یک فرد معلول و به ویژه معلول آسیب نخاعی برای انجام فعالیت‌های شخصی و کاری خود مجبور به حضور در برخی از اماکن و ادارات است، اما این فرد برای انجام امور خود در این ادارات با فضا‌های نا‌مناسب مواجه می‌شود، ادامه داد: به دنبال این موضوع فرد معلول از ادامه کار خود منصرف می‌شود و این موضوع سبب آسیب‌پذیری و افسردگی وی می‌شود.

محمدی با بیان اینکه در حال حاضر فرهنگ معلولیت و پذیرش یک فرد معلول در اجتماع پذیرفته نشده است، تاکید کرد: فرهنگ معلول‌پذیری باید در جامعه و میان مردم و مسئولان نهادینه شود و مسئولان به منظور حمایت از این افراد باید از دریچه معلولیت به معلولان نگاه کنند.

وی با تاکید بر اینکه در صورتی که مسئولان با این دیدگاه به معلولان نگاه کنند، درک بسیاری از چالش‌ها و مشکلات این افراد برای آنها آسان می‌شود، افزود: معلولان موجود در سطح جامعه نباید به فراموشی سپرده شوند و جامعه باید با توان‌بخشی به این افراد از توانمندی‌های معلولان برای رشد و پیشرفت شهر‌ها در ابعاد مختلف استفاده کند.

انتهای پیام/63004/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول