اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران اردبیل خبر داد

بر‌آورد 122 میلیارد تومانی جبران خسارت حوادث غیر‌مترقبه در اردبیل

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: بیش از 122 میلیارد تومان بر‌آورد خسارت حوادث غیر‌مترقبه در سال گذشته بود که نزدیک به 30 میلیارد تومان آن برای جبران خسارت به استان ابلاغ شده است.

بر‌آورد 122 میلیارد تومانی جبران خسارت حوادث غیر‌مترقبه در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی اسلامی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اردبیل اظهار داشت: از این رقم نزدیک به 25 میلیارد تومان تخصیص یافته و در میان 215 پروژه اجرایی در این بخش توزیع شده است.

وی خاطرنشان کرد: 20 میلیارد تومان نیز برای اجرای 54 پروژه که از محل خشکسالی دچار خسارت شده بودند اختصاص یافته است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل از اختصاص 30 درصد این اعتبارات برای اجرای پروژه‌های شهرداری‌های استان خبر داد و یادآور شد: برای عملیاتی شدن 101 پروژه شهرداری‌ها منابع مورد نیاز از محل وقوع حوادث غیر ‌مترقبه در بخش عمران شهری در نظر گرفته شده است که امیدواریم با اجرای آنها بخشی از حوادث و نابسامانی‌ها کاهش یابد.

اسلامی گفت: برای پیشگیری از وقوع حوادث و همچنین به حداقل رساندن آسیب‌ها در این حوزه با هدف اطلاع‌رسانی، قرار است برنامه تلویزیونی «امان» به زودی پخش شود تا در این حوزه بتوانیم آگاهی لازم را به مردم بدهیم.

این مسئول از تمدید قرارداد برنامه رادیویی «امان» نیز خبر داد و عنوان کرد: تاکنون تنها دو دستگاه برای تولید برنامه «امان» اعلام آمادگی کرده‌اند که انتظار می‌رود در این زمینه اقدامات لازم با همکاری دستگاه‌های مرتبط صورت گیرد تا بتوانیم برنامه مناسب و مطلوب را تهیه و پخش کنیم.

کاهش 31 درصدی بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص آخرین وضعیت بارندگی‌ها در سطح استان بیان داشت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 209 میلی‌متر بارش باران اتفاق افتاده که سال گذشته رقم آن حدود 303 میلی‌متر بوده است.

اسلامی افزود: نسبت به سال گذشته 31 درصد و نسبت به حد نرمال 22 درصد کاهش بارندگی‌ها را شاهد بودیم به طوری که بیشترین کاهش نسبت به سال گذشته با 52 درصد در پارس‌آباد و در دراز مدت با 33 درصد در خلخال اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: کمترین کاهش بارندگی نسبت به سال گذشته هشت درصد در گرمی و نسبت به نرمال با 10 درصد در نمین اتفاق افتاده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل به ابلاغیه اخیر وزارت کشور در خصوص بیمه کردن اموال منقول و غیر‌منقول اشاره کرد و ادامه داد: به رغم پیگیری‌های انجام شده تاکنون در خصوص بیمه اموال اتفاق خاصی رخ نداده که امیدواریم با توجه به حادثه‌خیز بودن استان نسبت به بیمه اموال اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اسلامی در پایان سخنان خود به اجرای طرح خطر‌پذیری ابلاغ شده از سوی هیئت دولت اشاره کرد و گفت: پیش‌نویس این طرح برای استان اردبیل تهیه شده و ما منتظر نظرات اصلاحی و رفع نواقص هستیم که انتظار داریم در این زمینه با اقدامات مناسب پیشگیری‌ها و حرکت‌های اصلاحی مثبت صورت گیرد.

انتهای پیام/62005/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول