اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

کارگرو‌ه‌های تخصصی بازوهای اجرایی مدیریت بحران هستند

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: کارگروه‎‎های تخصصی و عملیاتی مدیریت بحران، بازوهای اجرایی این اداره کل محسوب می‌شوند.

کارگرو‌ه‌های تخصصی بازوهای اجرایی مدیریت بحران هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی امروز در نشست کاری با کارشناسان مدیریت بحران استان گلستان اظهار داشت: تقویت این کارگروه‎ها و افزایش توان آنان برای اجرای بهتر شرح وظایف پیش‌بینی شده قانونی، به جایگاه مدیریت بحران و اثرگذاری آن در این عرصه اعتبار و قوت می‌بخشد.

نامه وزیر کشور برای برگزاری منظم جلسات کارگروه‎های تخصصی در استان‌ها

وی با اشاره به برنامه کشور برای تقویت کارگروه‎های تخصصی در استان‎ها تصریح کرد: اخیراً وزیر کشور در نامه‌ای به استان‌ها خواستار برگزاری منظم کارگروه‎های استانی و شهرستانی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان تأکید کرد: در این نامه آمده، جلسات کارگروه‎های تخصصی و شورای هماهنگی مدیریت بحران در سطوح استانی هر دو ماه یک‎بار و شهرستانی ماهانه و به شکل مستمر برگزار شود.

سمیعی متذکر شد: در این مکاتبه رسمی تصریح شده، گزارش اقدامات کارگروه‎های تخصصی و شورای هماهنگی مدیریت بحران استان‌ها و شهرستان‎های تابعه پیوسته به دبیرخانه شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور ارسال گردد.

وی ادامه داد: چندی پیش نیز طی نامه‎ای از سوی این اداره‌کل به رؤسای کارگروه‎های تخصصی استان از آنان خواسته شد تا ضمن اعلام فعالیت‎های سال گذشته، برنامه‎های سالانه کارگروه را به این اداره‌کل اعلام کنند.

این مسئول گلستانی یادآور شد: بنا داریم تا پس از دریافت برنامه‎ها، جلسه‎ای با حضور رؤسای 14 کارگروه در استان برگزار شود تا در این نشست تخصصی، ضمن بررسی قانون و آیین‎نامه مدیریت بحران بر وظایف و اختیارات قانونی آنان تأکید شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان عنوان کرد: با توجه به پایان دوره پنج ساله تشکیل سازمان مدیریت بحران در کشور و استان‌ها، این جلسه تخصصی، پیشنهادهای کارگروه‎های تخصصی را در زمینه قانون و آیین‌نامه اجرایی تشکیلات این مدیریت مورد امعان نظر قرار خواهد داد تا پس از جمع‌بندی ارائه شود.

وی با اشاره به نقش‎آفرینی این کارگروه‎های تخصصی در گلستان متذکر شد: برآیند مناسب مصوبات این کارگروه‎ها موجب تصمیم‌گیری‎های مناسب در برخی بخش‌ها شده است.

جهت‌گیری اعتبارات حوادث بر مبنای کار کارشناسی کارگروه‎های تخصصی مدیریت بحران

سمیعی یادآور شد: با توجه به جایگاه پیشگیری در مدیریت بحران بنا داریم در سال‌جاری رویکرد کارگروه‎های تخصصی به سمت تعریف طرح‎ها و پروژه‎های پیشگیرانه باشد تا شاهد کاهش خسارات هرساله بلایای طبیعی در استان باشیم.

وی اضافه کرد: با تقویت این کارگروه‎های تخصصی می‎توان آنان را در جهت‎گیری اعتبارات استانی مدیریت بحران استان بیشتر دخیل ساخت.

شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان دارای 14 کارگروه تخصصی است که طبق قانون مدیریت بحران و آیین‌نامه اجرایی رئیس هرکارگروه توسط استاندار منصوب شده است.

استان گلستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 700 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد.

انتهای پیام/83002/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول