اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی چهارمین همایش ملی مدیریت بحران در صنعت ساختمان:

سازمان نظام مهندسی بزرگترین NGO کشور/مدیریت بحران مردم‌محور نیست

دبیر علمی چهارمین همایش ملی مدیریت بحران در صنعت ساختمان و شریان‌های حیاتی، توسعه ایجاد شده در سازمان نظام مهندسی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: سازمان نظام مهندسی بزرگترین NGO کشور است که 300 هزار ثبت‌نام شده عضو آن هستند.

سازمان نظام مهندسی بزرگترین NGO کشور/مدیریت بحران مردم‌محور نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، امیر محمودزاده ظهر امروز در چهارمین همایش ملی مدیریت بحران در صنعت ساختمان و شریان‌های حیاتی که در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، اظهار داشت: 400 مقاله به این همایش رسیده که 70 مقاله از آثار برگزیده برای چاپ انتخاب شده است.

مدیریت بحران مردم‌محور نیست

وی با بیان اینکه بعد از سال 1382 تاکنون پیشرفت‌های زیادی در حوزه مدیریت بحران انجام گرفته است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهار مشکل اساسی در مدیریت بحران وجود دارد که عمده مشکل در این حوزه این است که مدیریت بحران مردم‌محور نیست و با کیفیت پایینی در حال خدمت‌رسانی است.

دبیر علمی چهارمین همایش ملی مدیریت بحران در صنعت ساختمان و شریان‌های حیاتی با ابراز گله‌مندی از اینکه رسانه ملی پوشش مناسبی از حوزه بحران ندارد، متذکر شد: بعد از بروز هر حادثه‌ای رسانه ملی به انعکاس مسائل موجود پرداخته و متاسفانه بلافاصله بعد از آن به فراموشی سپرده می‌شود که این اصلاً مناسب نیست.

محمودزاده با بیان اینکه دستاوردهای عظیمی در حوزه علم و فناوری و هسته‌ای اتفاق افتاده است، ابراز داشت: اگر با بروز یک زلزله و حوادث غیرمترقبه دستاوردهای مهم حاصله دچار آسیب شوند برنامه‌ای برای آنها پیش‌بینی نشده است که این یک ضعف اساسی تلقی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید با تولید علم، معیشت مردم را تامین کنیم، خاطرنشان کرد: شرایط حاضر، شرایط خطرناکی است لذا باید محورهای توسعه را شناسایی و در مسیر آن حرکت کنیم.

مسکن مهر در آینده می‌تواند کانون بحران باشد

دبیر علمی چهارمین همایش ملی مدیریت بحران در صنعت ساختمان و شریان‌های حیاتی، توسعه ایجاد شده در سازمان نظام مهندسی را مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: سازمان نظام مهندسی بزرگترین NGO کشور است که 300 هزار ثبت‌نام شده عضو در آن وجود دارد.

محمودزاده در خصوص پروژه مسکن مهر بیان داشت: این پروژه که زحمت زیادی برای آن کشیده می‌شود و هزینه‌های زیادی برای کشور در برداشته متاسفانه هیچ تمهید مدیریت بحرانی برای آن دیده نشده و اینها می‌توانند در آینده کانون بحران باشند.

وی با ارائه پیشنهادی خواستار تاسیس وزارتخانه شرایط اضطراری شد و گفت: آشنایی با حوزه بحران یک ضرورت است.

دبیر علمی چهارمین همایش ملی مدیریت بحران در صنعت ساختمان و شریان‌های حیاتی با بیان اینکه برای نخستین بار پذیرش دانشجو در مقطع دکترای مدیریت بحران صورت می‌گیرد، اظهار داشت: پذیرش دانشجو از مهرماه سال‌جاری در ایران انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام/83001/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول