اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار گرگان:

وحدت مدیریت از نیازهای اساسی حوزه مدیریت بحران است

شهردار گرگان گفت: نیاز به وحدت مدیریت و تامین امکانات از نیازهای اساسی در حوزه مدیریت بحران محسوب می‎شود.

وحدت مدیریت از نیازهای اساسی حوزه مدیریت بحران است

ابراهیم کریمی شامگاه پنج‌شنبه در حاشیه چهارمین همایش ملی مدیریت بحران در صنعت ساختمان و شریان‎های حیاتی در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: بهترین پیشگیری در صنعت ساختمان رعایت دقیق قوانین و مقررات ملی است.

وی با تاکید بر اینکه باید ساخت و سازهای خلاف قانون علاوه بر جنبه‎های جزایی و جریمه‎های مالی، جنبه کیفری نیز داشته باشد، تصریح کرد: پیشگیری در حوزه مدیریت بحران یقیناً به قانون محکم احتیاج دارد.

تصمیمات باید مبتنی بر تحقیق، پژوهش و مسائل علمی باشد

شهردار گرگان با بیان اینکه مدیریت در زمان بحران از دیگر نکات ضروری تلقی می‎شود، افزود: به طور طبیعی نیاز به وحدت مدیریت و تامین امکانات از نیازهای اساسی در حوزه مدیریت بحران محسوب می‎شود که ضرورت یک وزارت خاص امری جدی و اجتناب‎ناپذیر است.

کریمی با تاکید بر اینکه مسئولیت و وظایف در شهرها باید مشخص شود، یادآور شد: وزارت مستقل تا حدودی در رفع مشکلات مثمر فایده خواهد بود که از اختیارات دولت و مجلس است.

وی با بیان اینکه مسائلی نظیر پیشگیری و تمرکز مدیریت در موضوع تحقیق و پژوهش باید مدنظر باشد؛ اضافه کرد: تصمیمات باید همواره مبتنی بر تحقیق، پژوهش و مسائل علمی باشد.

ساخت و سازهای غیرمجاز باید جرم تلقی شود

شهردار گرگان؛ پیشگیری، تحقیق و مدیریت را از مولفه‎های تاثیرگذار در مدیریت بحران یاد کرد و افزود: توجه به این مسائل، آسیب‎های غیرمترقبه را کاهش می‎دهد.

کریمی افزود: تصور اشتباهی که در ذهن مردم از قدیم وجود دارد اینکه شهرداری در ساخت و سازها، مسئولیت مستقیم بر کنترل فنی و تطبیق ملی مقررات ساختمان دارد که به صراحت قانونگذار در نظام مهندسی این اقدام را به وزارت مسکن سپرده و شهرداری نیز وظیفه دارد به درخواست وزارت مسکن از مواردی که خلاف قانون عمل کرده‎اند جلوگیری کند.

این مسئول با بیان اینکه مسئولیت ساخت و سازهای فاقد پروانه و حاشیه شهر با شهرداری است، ابراز داشت: تا زمانی که ساخت و سازهای غیرمجاز جرم تلقی نشود، جلوگیری از ساخت ‎و سازهای غیرمجاز با ارائه کمیسیون ماده 100 حکم تخریب یا جریمه خواهند گرفت.

ماده 100 کارایی ساخت و سازهای غیرمجاز را ندارد

شهردار گرگان بر ضرورت اصلاح قوانین در این حوزه تاکید کرد و اذعان داشت: قانون ماده 100 مربوط به 40 سال پیش است که به هیچ‌وجه کارایی ساخت و سازهای غیرمجاز را ندارد.

کریمی متذکر شد: در ساخت و سازهایی که مقررات ملی رعایت نمی‎شود فقط برچیده می‎شوند لذا باید کاری صورت بگیرد تا کسانی که دخیل در ساخت و ساز غیرمجاز هستند اعم از عوامل اجرایی و مالک نیز مجازات کیفری شوند.

وی برگزاری همایش مذکور را در گلستان مثبت ارزیابی کرد و گفت: مبحث علمی و فنی که در این همایش ارائه شد اگر به تصمیم‎گیران کشور منتقل شود بسیار خوب است اما اگر در حد سخنرانی باکیفیت خلاصه شود هیچ فایده‎ای نخواهد داشت.

انتهای پیام/83001/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول