اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز آینده‌پژوهی دانشگاه تهران:

مدیریت بحران دچار روزمرگی شده است

رئیس مرکز آینده‌پژوهی دانشگاه تهران گفت: مدیریت مسائل بحران که گردش مالی و نیروی شاغل باواسطه و بی‎واسطه زیادی را درگیر کرده، دچار روزمرگی شده است.

مدیریت بحران دچار روزمرگی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سعید خزائی در حاشیه چهارمین همایش ملی مدیریت بحران در صنعت ساختمان و شریان‎های حیاتی در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: بحران بخشی از سرشت عصر ما شده و به دلیل اینکه انسان دستکاری‎های زیادی در طبیعت داشته است توجه به مدیریت بحران بیشتر از همیشه باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در مدیریت بحران سه نوع آینده مورد بررسی قرار می‎گیرد، تصریح کرد: آینده‎های ممکن، محتمل و مطلوب در راستای رسیدن به روند مطلوب پیگیری می‎شود.

رئیس مرکز آینده‌پژوهی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه باید منطق حاکم بر تغییر را شناسایی کنیم، اضافه کرد: در پژوهشگاه به دنبال این هستیم که آرمان ملی را برای برپایی و خدمت‎رسانی در قالب رصدخانه شکل دهیم، رصدخانه‎ای که علم، صنعت و فناوری را مورد توجه قرار دهد.

خزائی با بیان اینکه شیوه آموزش در حال تغییر است، یادآور باشد: تشکیل رصدخانه برای بررسی و تحلیل وضعیت موجود، همچنین ارائه راهکار برای رسیدن به وضع مطلوب یکی از برنامه‎های این پژوهشگاه است.

وی روش‎های اکتشافی و هنجاری را از جمله شیوه‌‎های آینده‎پژوهی برشمرد و تصریح کرد: موضوع‎شناسی، برون‎یابی، نوآورانه و اولویت‎بندی در طبقه‎بندی روش‎های آینده‎پژوهشی مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس مرکز آینده‌پژوهی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه وظیفه دولت‎ها سکانداری است نه سرمایه‎گذاری، افزود: به دنبال این هستیم تا بخش‎های دولتی را به صورت یک شبکه درآوریم.

خزائی با تاکید بر اینکه در عرصه مدیریت بحران نیاز به آموزش ضرورت جدی است، ادامه داد: در عرصه‎های مدیریتی هنوز هرم‎های سازمانی دنبال نگاه کوتاه‎مدت هستند در صورتی که دنیا به دنبال برنامه‎های درازمدت است.

وی با بیان اینکه هر چه آینده پیش‎بینی ناپذیرتر باشد، آینده‌پژوهی ضروری‎تر است، گفت: یکی از مهارت‎های لازم در کنار کار گروهی، داشتن نگاه کلان است چراکه جزئی‎نگری سبب می‎شود تا مسائل را به خوبی نبینیم لذا آموزش و یادگیری نکته مهمی است که باید همواره مورد توجه باشد.

انتهای پیام/83001/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول