اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد سازه دانشگاه کوئینزلند استرالیا:

مدیریت متمرکز در مواقع بحران وجود ندارد

استاد سازه دانشگاه کوئینزلند استرالیا گفت: با توجه به اینکه مدیریت متمرکزی در مواقع بحران در کشور وجود ندارد آسیب‎های طبیعی، خسارات فراوانی را بر پیکره جامعه وارد می‎سازند.

مدیریت متمرکز در مواقع بحران وجود ندارد

حمیدرضا رونق در حاشیه چهارمین همایش ملی مدیریت بحران در صنعت ساختمان و شریان‎های حیاتی در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: برای مدیریت بحران در زلزله نیازمند تکنولوژی نوین ساختمانی و مقاوم‎سازی سازه‎ها هستیم که باید نسبت به این مسائل دقت و توجه بیشتری شود.

مدیریت بحران را نباید به تصمیم‎گیری‎های بعد از بحران محدود کنیم

وی متذکر شد: به جای اینکه مدیریت بحران را به تصمیم‎گیری‎های بعد از بحران محدود کنیم باید بر روی مسئله پیشگیری متمرکز شویم و قسمتی از بودجه‎هایی که در این راستا تخصیص داده می‎شود را به سمتی هدایت کنیم تا 10 الی 20 سال دیگر بحران کمتری داشته باشیم.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه بافت‎های قدیمی در حال فرسوده شدن است، تصریح کرد: باید ساخت‎وسازهای جدید را کنترل کنیم و ساختمان‎هایی که در زمان بحران قرار است به مردم سرویس‎دهی کنند مانند بیمارستان‎ها، ساختمان‎های دولتی، آتش‎نشانی و شریان‎های حیاتی شهر مقاوم‎سازی شوند تا در مواقع بحران بهتر عمل شود.

به ثمر نشستن پروژه‎های تحقیقاتی در اقتصاد جامعه اثرگذار است

رونق در خصوص ضرورت برگزاری چنین همایش‎هایی بیان داشت: معمولاً این تفکر وجود دارد که برگزاری چنین همایش‎هایی پرهزینه است اما این همایش‎ها به مثابه تحقیق در دانشگاه‎هاست و معتقدیم به ثمر نشستن پروژه‎های تحقیقاتی در اقتصاد جامعه بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: برای بهبود وضعیت فنی، تکنولوژی، سلامتی و حوزه‎های اجتماعی می‎توان آن را به همایش‎ها تعمیم داد و بهترین نتایج را استخراج کرد.

استاد سازه دانشگاه کوئینزلند استرالیا اظهار داشت: معتقدم از بین صاحبنظران و متخصصان اهل فن صدها نکته مطرح می‎شود اما در نهایت یک الی دو نکته تبدیل به مسئله عملی و اجرایی می‎شود که تاثیر این نکته‎ها ممکن است به قدری وسیع باشد که هزاران برابر هزینه این همایش را جبران کند.

رونق بر ضرورت برگزاری همایش‎های فنی و تخصصی تاکید کرد و گفت: اجرای این همایش‎ها خوب است اما کافی نیست و به مراتب باید بیشتر این کنفرانس‎ها را در نقاط مختلف کشور برگزار کنیم.

وی یادآور شد: ستادهای مدیریت بحران به اندازه کافی در استان‎ها وجود دارد اما تشکیلاتی که منسجم در حد یک وزارتخانه که بتواند همه آنها را تحت پوشش قرار دهد، نداریم.

با ایجاد وزارت شرایط اضطراری حوادث را به کنترل خود درآوریم

استاد سازه دانشگاه کوئینزلند استرالیا در پایان اظهار داشت: اگر شبیه کشورهایی مانند روسیه عمل کنیم که وزارت شرایط اضطراری دارند می‎توانیم با تصمیم‎گیری متمرکز حوادث را بهتر به کنترل خود درآوریم.

انتهای پیام/83001/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول