اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری کردستان خبر داد

کاهش 13 درصدی برگشت زندانیان به زندان‌های کردستان

رئیس‌ کل دادگستری کردستان با اشاره به اقدامات اصلاحی صورت گرفته در خصوص زندانیان از کاهش 13.3 درصدی بازگشت به زندان‌ها در استان خبر داد.

کاهش 13 درصدی برگشت زندانیان به زندان‌های کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی‌اکبر گروسی در مجمع عمومی سالانه انجمن حمایت از زندانیان شهرستان سنندج با مثبت ارزیابی کردن عملکرد این انجمن در قیاس با سال‌های گذشته اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اصلی انجمن، حمایت از زندانیان و مراقبت‌های بعد از خروج از زندان است.

وی با بیان اینکه این کار موجب کاهش 13.3 درصدی برگشت زندانیان به زندان‌های استان شده است، افزود: در این خصوص تاکنون 373 فقره پرونده تشکیل شده و به 210 نفر نیز کمک مالی صورت گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه سال گذشته 185 نفر از زندانیان دارای محکومیت مالی با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان از محل اعتبارات ستاد دیه استان آزاد شدند، خاطرنشان کرد: 416 میلیون تومان از این اعتبارات از محل کمک‌های مردمی و جشن گلریزان بوده است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان یکی از مهم‌ترین عوامل در راستای بازدارندگی، اصلاح و تربیت زندانیان و بازگشت آنها به اجتماع را اشتغال، حرفه‌آموزی و کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در زندان‌های استان و همچنین رسیدگی به خانواده زندانیان از طرف نهادهای حمایتی چون انجمن حمایت از زندانیان بیان کرد.

وی تصریح کرد: نظارت‌های مناسب و بازدید از زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها و تذکرات ارشادی نسبت به قضات و ضابطین، همچنین سرعت و سهولت در رسیدگی به پرونده های قضایی از عواملی بوده که به کاهش جمعیت کیفری کمک شایان توجهی کرده است.

وی استفاده از جایگزین‌های حبس در دستگاه قضایی استان و امر اصلاح بین طرف‌ها و صلح و سازش را یکی دیگر از عوامل کاهش جمعیت کیفری در استان کردستان دانست و گفت: تلاش موثری از ناحیه محاکم و دادسراها در زمینه استفاده از قرارهای متناسب صورت گرفته است‌.

این مسئول یکی دیگر از عوامل افزایش جمعیت کیفری زندان‌های استان کردستان را عدم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی برشمرد و تأکید کرد: مسئولان امر باید در زمینه فرهنگ‌سازی و اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی تلاش کنند.

در پایان این مجمع ادب‌یار و امینی به عنوان بازرسان انجمن حمایت از زندانیان انتخاب شدند.

انتهای پیام/79012/ز30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول