اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول فرهنگی اداره کل پرورش فکری کرمان خبر داد

اجرای طرح گزارمان‌نویسی در کانون پرورش فکری کودکان

مسئول فرهنگی اداره کل پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان گفت: طرح گزارمان‌نویسی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان اجرا می‌شود.

اجرای طرح گزارمان‌نویسی در کانون پرورش فکری کودکان

فاطمه جعفرزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: هفدهمین همایش سراسری آفرینش‌های عاشورایی استان کرمان در سال جاری برگزار می‌شود و به همین مناسبت تیم پژوهشی این همایش تشکیل شد.

وی افزود: 20 عضو تیم پژوهشی همایش آفرینش‌های عاشورایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان 20 موضوع مختلف را در مورد ویژگی‌های حضرت ابوالفضل (ع) انتخاب کردند و مقالاتی را در این زمینه نوشتند.

مسئول فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان عنوان کرد: این مقالات شامل زندگی‌نامه، امان‌نامه‌ها، شهادت، شجاعت، رجزها و دیگر ابعاد شخصیتی حضرت عباس می‌شود.

جعفرزاده ابراز داشت: در نهایت 17 مقاله تایید شد که در قالب دی‌وی‌دی در اختیار مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان قرار گرفت که داستان‌هایی بر اساس این مقالات استخراج و نگارش می‌شود و در همایش آفرینش‌های عاشورایی در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

وی افزود: جشنواره قصه‌های قرآنی استان کرمان با حضور 303 شرکت‌کننده در سال گذشته از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان برگزار شد که 50 نفر از قصه‌گویان مربیان کانون و بقیه کودکان قصه‌گو بودند.

این کارشناس حوزه کودک و نوجوان در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس که آیا نظر والدین درباره عدم علاقه کودکان امروزی به قصه درست است، ابراز داشت: بچه‌ها به قصه‌گویی علاقه دارند و گاهی پدر و مادرها قصه‌گویی را بلد نیستند و نمی‌توانند بچه‌ها را جذب کنند.

جعفرزاده تصریح کرد: علاقه به قصه در فطرت انسان وجود دارد و به همین علت خداوند در کتاب قرآن قصه‌هایی را بیان کرده است و اگر والدین و مربیان اهل کتاب باشند، کودکان هم به قصه گرایش پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه علاقمندی کودکان به شنیدن قصه‌ها کم نشده است، گفت: به عنوان مثال در جشنواره قصه‌گویی و در هر بخش حدود 600 کودک حضور پیدا می‌کردند و با علاقه به قصه‌ها گوش می‌دادند.

جعفرزاده با اشاره به اجرای طرح گزارمان‌نویسی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ابراز داشت: بر اساس این طرح هر مربی از 8 تا 10 کتاب را مطالعه می‌کند و با توجه به اینکه مربیان باید در مورد این کتاب‌ها گزارش‌هایی را ارائه دهند با دقت بیشتری به مطالعه کتاب‌ها می‌پردازند.

انتهای پیام/80019/ق20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول