اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

موفقیتی دیگر برای عرصه علمی کهگیلویه و بویراحمد شکل گرفت

کسب موفقیت بین‌المللی برای مقاله هسته‌ای یک استاد گچسارانی

موفقیتی دیگر برای عرصه علمی کهگیلویه و بویراحمد شکل گرفت و مقاله یک استاد دانشگاه گچسارانی در زمینه دانش هسته‌ای موفقیتی بین‌المللی کسب کرد.

کسب موفقیت بین‌المللی برای مقاله هسته‌ای یک استاد گچسارانی

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران مقاله عضو هیئت علمی واحد گچساران با عنوان « انتشار درونی شعله‌های گداخت با در نظر گرفتن امواج ضربه‌ای بلوک پلاسمای شتاب یافته برای سوخت‌های هسته‌ای پیشرفته بدون رادیو اکتیو» در ژورنال بین‌المللی Chinese Physics B کشور چین به چاپ رسید.

حمایت از تولیدات علمی، دستیابی به راهکارهای مؤثر در بخش‌های مختلف را در پی دارد

ارائه کننده این مقاله در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: دستیابی به انرژی هسته‌ای تمیز و عاری از رادیو اکتیو از ابتدا آرزوی دیرین دانشمندان بوده است.

بابک مالکی‌نیا ادامه داد: در این طرح مدلی برای گداخت هسته‌ای سوخت‌های بدون رادیواکتیو به دست آمده که امید آن می‌رود در حال حاضر با این مدل مشکل گداخت هسته‌ای برطرف شود. 

وی بیان کرد: سوخت‌های هسته‌ای عاری از مواد رادیواکتیو، هیدروژن ـ بورن و پروتون ـ لیتیوم می‌باشند که به عنوان سوخت‌های هسته‌ای پیشرفته ذکر می‌شوند.

وی تصریح کرد: انجام گداخت این سوخت‌ها برای رسیدن به انرژی تمیز مستلزم تکنولوژی خاص است که جزئیات آن در این مقاله آمده است.

عضو هیئت علمی واحد گچساران و پژوهشگر برتر دانشگاه علوم تحقیقات تهران در سال 1388 بیان کرد: این کار باعث رفع مشکل انرژی جهان شده و انرژی تمیز و عاری از رادیواکتیو را تولید می‌کند.

مالکی‌نیا با بیان این‌که این طرح مشکلات زیست محیطی را به همراه نخواهد داشت، تصریح کرد: حمایت از تولیدات علمی سبب دستیابی به راهکارهای مؤثر در حل و یا کاهش مشکلات فعالیت‌های علمی می‌شود.

به گزارش فارس، این مقاله توسط بابک مالکی‌نیا و با همکاری سالار رضوی‌پور تهیه و ارائه شده است.

انتهای پیام/82001/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول