اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی خبر داد

ایجاد زیرساخت‌های لازم برای برگزاری امتحانات بدون کاغذ در آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی گفت: زیرساخت‌های لازم برای برگزاری امتحانات بدون کاغذ در مراکز دانشگاهی پیام نور استان فراهم شده است.

ایجاد زیرساخت‌های لازم برای برگزاری امتحانات بدون کاغذ در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه علی ظهری یکشنبه شب در میزگرد مطبوعاتی که در سالن کنفرانس این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: هم اکنون زیر ساخت‌های لازم برای برگزاری امتحانات بدون کاغذ در مراکز دانشگاهی پیام نور استان فراهم شده، که با اجرای این شیوه به جای سه نوبت امتحان، قادر به برگزاری پنج نوبت امتحان در روز خواهیم بود که از نظر استفاده بهتر از امکانات و فرصت‌ها گامی مهم محسوب می‌شود.

وی با اشاره به پیشرفت چشمگیر این دانشگاه از منظر زیر ساخت‌های الکترونیکی، عنوان کرد: دانشگاه پیام نور رتبه دوم کشوری در زمینه فناوری اطلاعات کسب کرده است.

وی در این زمینه به سهولت دسترسی دانشجویان به سیستم گلستان اشاره کرد و افزود: دانشجویان قادرند از هرجای دنیا نسبت به انتخاب واحد، رویت نمرات، اعتراض به نمرات و ارزیابی اساتید اقدام کنند.

ظهری با اعلام اینکه هم اکنون حدود 180 نفر عضو هیئت علمی در استان هستند، تصریح کرد: از این تعداد دو نفر دانشیار، 47 نفر استادیار و بقیه مربی هستند که برای رسیدن به استانداردهای کشوری نیازمند جذب اعضای جدید در این دانشگاه هستیم.

وی از وجود سه رشته کارشناسی ارشد در مراکز پیام نور استان خبر داد و افزود: در حال حاضر رشته شیمی آلی در مرکز نقده، شیمی معدنی در مرکز ارومیه و ادبیات فارسی در مرکز خوی در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد و مقطع دکتری رشته ادبیات نیز در مرکز ارومیه راه‌اندازی شده است.

ظهری اعلام کرد: هم اکنون برای 50 هزار دانشجو در سیستم گلستان پرونده وجود دارد که از این تعداد بیش از 45 هزار دانشجو فعال محسوب می‌شوند.

وی به تنوع رشته‌های موجود در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: هم اکنون دانشجویان در 115 رشته و گرایش در مرکز ارومیه مشغول به تحصیل هستند.

ظهری میانگین سرانه فضای آموزشی دانشگاه به ازای هر دانشجو در استان را دو متر مربع عنوان کرد و افزود: میانگین سرانه کشوری به ازای هر دانشجو یک و نیم متر است، که امیدواریم با بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرا، این سرانه به دو و نیم متر مربع به ازای هر دانشجو افزایش یابد.

وی با اعلام اینکه هم اکنون 400 عنوان کتاب درسی توسط اساتید دانشگاه پیام نور و اعضای هیئت علمی سایر دانشگاه‌های دولتی در دست تالیف هستند، افزود: نوبت دوم این فراخوان برای تالیف 2 هزار عنوان کتاب تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری است که این کتب برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تالیف می‌شوند.

انتهای پیام/61001/ی20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول