اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد خمینی‌شهر:

دانشگاه آزاد خمینی‌شهر شرایط مرکز واحد جامع شدن را دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر گفت: دانشگاه آزاد واحد خمینی‌شهر شرایط تبدیل شدن به دانشگاه جامع منطقه 4 کشوری را دارد.

دانشگاه آزاد خمینی‌شهر شرایط مرکز واحد جامع شدن را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهران مجلسی در نشست خبری خود که به مناسبت 27 اردیبهشت سالروز تاسیس دانشگاه آزاد واحد خمینی‌شهر برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد واحد خمینی‌شهر با هدیه یک‌میلیون تومانی امام خمینی (ره) تاسیس شد و امروز این دانشگاه یکی از معتبرترین دانشگاه‌های کشور است.

وی با بیان اینکه 400 واحد دانشگاهی در سراسر کشور داریم، افزود: به دلیل گستردگی دانشگاه‌ها را در کشور به 20 منطقه تقسیم کردند که هر منطقه یک یا دو  استان را زیر پوشش دارد.

رئیس دانشگاه آزاد واحد خمینی‌شهر تصریح کرد: استان اصفهان با استان چهارمحال و بختیاری منطقه 4 محسوب می‌شود که 110 هزار دانشجو و نیز 2 هزار و 500 عضو هیئت علمی، 2 هزار و 200 کارمند دارد.

وی با اشاره به اینکه سه واحد جامع در منطقه 4 دانشگاه‌های آزاد کشور داریم،ادامه داد: هفت واحد بزرگ دانشگاهی نیز در این زمینه داریم که دانشگاه آزاد واحد خمینی‌شهر یکی از آنها است.

مجلسی گفت: دانشگاه آزاد خمینی‌شهر سومین دانشگاه از نظر تعداد دانشجو است که ابتدا دانشگاه‌های نجف‌آباد، خوراسگان و خمینی‌شهر در این رده قرار دارد.

وی با بیان اینکه یک هزار و 760 امتیاز برای دانشگاه آزاد خمینی‌شهر منظور شده است، ادامه داد: در آینده این دانشگاه را به واحد جامع در منطقه 4 تبدیل می‌کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد واحد خمینی‌شهر با بیان اینکه سه دانشکده مصوب مکانیک و عمران، فنی و مهندسی و علوم انسانی دارد، گفت: چارت سازمانی این دانشگاه به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه در صورت داشتن شرایط، دانشکده عمران به صورت مستقل محسوب می‌شود، ادامه داد: در حوزه آموزش بیش از 45 رشته مصوب و  12 رشته کارشناسی ارشد دارد که تعداد رشته‌های تحصیلی، تحصیلات تکمیلی و دکترای تخصصی به ویژه در رشته مکانیک و برق وجود دارد.

رئیس دانشگاه آزاد واحد خمینی‌شهر یکی از ویژگی‌های این مرکز دانشگاهی را بومی بودن دانشجویان دختر و وجود 400 دانشجوی پسر خوابگاهی عنوان کرد.

وی همچنین افزود: 800 دانشجوی این مرکز دانشگاهی از واحد سردشت، خوانسار و نیک‌آباد هستند.

مجلسی با اشاره به اینکه 70 هزار متر مربع فضای آموزشی دارد، گفت: 15 هزار متر مربع دیگر از مجموعه این دانشگاه آماده بهره‌برداری است.

وی با اشاره به افق 1404 برنامه‌‌ریزی شده این دانشگاه ‌گفت: در برنامه پنج ساله این دانشگاه رشته‌های جدید مورد نیاز اضافه می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد واحد خمینی‌شهر با اشاره به اینکه شش رشته در برنامه‌ پنج ساله این دانشگاه تدریس می‌شود، تصریح کرد: برای تصویب هر رشته دانشگاهی جدید شورای گسترش استانی باید آن را به تأیید برساند.

وی پنج رشته جدید هوا فضا، ICT و سه گرایش جدید کارشناسی ارشد در رشته برق و قدرت را از جمله این رشته‌ها برشمرد.

مجلسی در مورد بودجه این دانشگاه افزود: بودجه این دانشگاه پنج درصد بوده که امسال به شش درصد افزایش یافته است و تا کنون 100 درصد این بودجه سال گذشته جذب شده است.

وی همچنین از تعامل با مجتمع فولاد مبارکه و نیز ذوب آهن اصفهان و نیروگاه شهید محمد منتظری خبر داد.

رئیس دانشگاه آزاد واحد خمینی شهر تاریخچه این دانشگاه به سال 1361 بر می‌گردد، اظهار کرد: در این دانشگاه با پذیرش 600 دانشجو اولیه اقدام به پذیرش دانشجو کرد.

وی با اشاره به اینکه 25 سال از عمر این دانشگاه می‌گذرد، گفت: این دانشگاه قابل رقابت با دانشگاه‌های دولتی بوده چنانکه چندین اختراع از جمله ربات پرنده قایق، بدون سرنشین ساخته شده که توانسته است در بین دانشگاه‌های آزاد و دولتی رتبه دوم را کسب کند.

مجلسی به وجود 175 هیئت علمی تمام وقت و نیمه وقت این دانشگاه اشاره کرد و افزود: هرچند برای تبدیل شدن این دانشگاه به دانشگاه جامع فاصله دارد اما وضعیت خوب و  از نظر علمی به دانشگاه صنعتی نزدیک است.

وی افزود: از نظر اداری و مالی برای سومین بار در نظم و انضباط مالی بیشترین رتبه را کسب کرده است و در بین دانشگاه‌های بزرگ آزاد کشور رتبه پنجم را کسب کرده است و مورد تقدیر اداری و مالی کشور قرار گرفت.

انتهای پیام/63012/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول