اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت بُرد پرستاری کشور:

دانشکده‌های پرستاری توسعه می‌یابد / پرستاری دانشگاه آزاد یکی از مشکلات است

یک عضو هیئت بُرد پرستاری کشور گفت: نسبت به راه‌اندازی دانشکده‌های پرستاری نگاه توسعه‌ای داریم.

دانشکده‌های پرستاری توسعه می‌یابد / پرستاری دانشگاه آزاد یکی از مشکلات است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر فریبا طالقانی و فرخنده شریف دو تن از اعضای هیئت ارزشیابی بُرد پرستاری کشور، شامگاه شنبه بازدیدی از مکان پیشنهادی و تجهیزات دانشکده پرستاری و مامایی بهشهر داشتند.

آنها همچنین از درمانگاه شبانه‌‌روزی آیت‌الله کوهستانی شهر رستمکلا، بیمارستان زنان و زایمان، بیمارستان امام و بازدیدی میدانی از بیمارستان امام دو داشتند.

طی جلسه‌ای که به‌منظور بیان دیدگاه‌های طرفین (دانشگاه علوم پزشکی مازندران و هیئت بُرد پرستاری) انجام شد بر ضرورت تجهیز دانشکده پرستاری و مامایی بهشهر تاکید شد.

ابتدا فرخنده شریف عضو هیئت برد پرستاری کشور، گفت: بر اساس بازدیدی که از محل پیشنهادی دانشکده و تجهیزات آن داشتیم از لحاظ محیط بالینی مشکلی وجود ندارد اما فضای آموزشی برای بیش از 30 نفر پاسخگو نیست، کتابخانه نیاز به تجهیز دارد، واحد‌های بالینی احتیاج به مولاژ بیشتری دارند.

وی افزود: اگر این امکانات رفع شود، در سطح کارشناسی می‌توانیم دانشجو داشته باشیم.

در ادامه، فریبا طالقانی دیگر عضو هیئت ارزش‌یابی برد پرستاری کشور گفت: با توجه به اینکه از لحاظ مالی در مضیقه هستیم و هنوز بودجه دانشگاه‌ها نیامده؛ بنابراین خیّران و مسئولان شهرستانی باید کمک کنند زیرا خرید تجهیزات شاید در توان دانشگاه‌ها نباشد.

وی افزود: دانشجو وقتی به فضای دانشگاه آمد انتظارات زیادی دارد، دانشکده برای راه‌افتادن حداقل‌هایی را باید داشته باشد، باید تجهیزات فعلی توسعه پیدا کند.

عضو هیئت برد پرستاری کشور تصریح کرد: قصد ایجاد محدودیت یا بسته‌شدن دانشکده‌های پرستاری را نداریم، حساسیت ما به‌دلیل نگاه توسعه‌ای ما است و به انتظارات دانشجو و کیفیت آموزشی می‌اندیشیم.

طالقانی از مشکل کمبود پرستار در کشور گفت و گریزی هم به پذیرش دانشجویان رشته پرستاری و مامایی در دانشگاه‌های آزاد زد و گفت: کیفیت برخی از این دانشگاه‌ها بسیار پایین بوده و این دانشگاه‌ها یکی از مشکلات نظام پرستاری هستند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه دانشکده پرستاری و مامایی شهرستان بهشهر برای پاسخگویی به انتظارات دانشجویان و افزایش کیفیت فضای آموزشی همچنین تربیت نیروهای متخصص، نیاز به تجهیزات بیشتری دارد، اظهار داشت: دانشکده پرستاری و مامایی شهرستان ساری هم نیاز به ارتقا دارد.

به گزارش فارس، دانشگاه علوم پزشکی مازندران و مسئولان شهرستان بهشهر آمادگی خود را برای تجهیز دانشکده پرستاری و مامایی شرق مازندران اعلام کردند تا این دانشکده بتواند در سال تحصیلی آینده دانشجو بپذیرد.

انتهای پیام/86001/ق30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول