اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه جیرفت خبر داد

ایجاد پژوهشکده باغبانی در دانشگاه جیرفت

رئیس دانشگاه جیرفت گفت: پیگیری‌ ایجاد پژوهشکده باغبانی در دانشگاه جیرفت که از مصوبات سفر اول ریاست جمهور است، انجام شده و مراحل پایانی را دنبال می‌کند.

ایجاد پژوهشکده باغبانی در دانشگاه جیرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، ناصر برومند بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باید در راستای مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی که می‌تواند موجب شکوفایی و توسعه منطقه شود گام‌های خوبی برداشته شود.

وی با بیان اینکه نخستین ورود‌ی‌های رشته‌های منابع طبیعی دانشگاه جیرفت سال جاری فارغ‌التحصیل شدند و در کنکور سراسری هم درخشش خوبی داشتند، افزود: هفت رشته تک رقمی در مقطع کارشناسی ارشد منابع طبیعی داریم و 45 نفر از فارغ‌التحصیلان در دوره‌های روزانه کارشناسی ارشد پذیرفته شدند که این میزان تقریبا 100 درصد آنها است، این دستاوردها نتیجه مدیریت خوب دانشکده منابع طبیعی و انگیزه خوبی برای دانشجویان این رشته است.

برومند تصریح کرد: مهم‌ترین بحث روز بحث انتخابات و حماسه آفرینی ملت ایران است که در تحقق این فرمایش مقام معظم رهبری کرسی‌های آزاد اندیشی برای ترغیب و تشویق دانشجویان و روشن کردن افکار آنها برای حضور حداکثری در این انتخابات برگزار شده است.

وی خاطر نشان کرد: تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه می‌توانند بعد از تأیید صلاحیت کاندیداها از هر طیف و گروه سیاسی برای حضور در دانشگاه دعوت تا نظرات خود را بیان کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه با توجه به نیاز و وضعیت منطقه در سال جاری رشته باستان‌شناسی در دانشگاه جیرفت راه‌اندازی شد گفت: دو رشته مهندسی آب، جغرافیا گرایش اقلیم‌شناسی، مهندسی برق و مهندسی عمران نیز به این رشته‌ها افزوده می‌شود و این دانشگاه در مهر ماه سال جاری نیز در رشته‌های باستان‌شناسی و فیزیولوژی طیور در مقطع ارشد دانشجو می‌پذیرد.

رئیس دانشگاه جیرفت گفت: در سال 89 کمتر از 30 درصد عضو هیئت علمی داشتیم و امروز بیش از 60 درصد عضو هیئت علمی در دانشگاه جیرفت داریم و بیش از 110 نفر عضو هیئت علمی جذب شده است.

برومند با بیان اینکه پیگیری‌های پژوهشکده باغبانی در دانشگاه جیرفت که از مصوبات سفر اول ریاست جمهور است، انجام شده و مراحل پایانی را دنبال می‌کنیم، اذعان داشت: در زمینه تحقیقات علوم دامی کارهای مطلوبی انجام شده و دوره‌های ارشد علوم دام در حال گسترش است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده این دانشگاه در بخش پژوهش اظهار داشت: سال گذشته بیش از 20 طرح پژوهشی مصوب داشتیم که در حال اجرا هستند و بخشی از این طرح‌ها مراحل پایانی را پشت سر می‌گذارند و طرح مطالعاتی حوزه جازموریان با همکاری امور عشایری انجام شد.

برومند با بیان اینکه انتشارات دانشگاه در حال راه‌اندازی است، افزود: دو نشریه دانشجویی و 10 انجمن علمی در دانشگاه جیرفت فعال است.

انتهای پیام/80002/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول