اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد ساری خبر داد

راه‌اندازی رشته‌های دندان‌پزشکی و داروسازی در دانشگاه آزادساری

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ساری گفت: موافقت اصولی برای احداث بیمارستان 64 تختخوابی صادر شد و پیگیری‌ها برای دریافت مجور راه‌اندازی رشته‌های دندانپزشکی و داروسازی ادامه دارد.

راه‌اندازی رشته‌های دندان‌پزشکی و داروسازی در دانشگاه آزادساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد ساری، به مناسبت روز جهانی ماما، دانشجویان ممتاز پرستای و مامایی در مازندران تجلیل شدند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ساری در این مراسم با تبریک روز جهانی ماما با اشاره به تلاش دانشگاه آزاد اسلامی ساری برای ایجاد بسترهای مناسب برای تحصیل آینده‌سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: موافقت اصولی برای احداث بیمارستان 64 تختخوابی صادر شده است و پیگیری‌ها برای دریافت مجوز راه‌اندازی رشته‌های دندانپزشکی و داروسازی در واحد ساری ادامه دارد.

کیومرث نیاز آذری خطاب به دانشجویان رشته‌های پزشکی، پرستاری و مامایی گفت: کار شما بسیار حساس و حیاتی است باید تلاش کنید تا مهارت و آموزش‌های لازم را به خوبی کسب کرده چراکه کار شما با جان افراد سر و کار دارد و اشتباه شما در کارمقدستان قابل جبران نیست.

وی تاکید کرد: ما تمام تلاش‌مان را بکار گرفته‌ایم تا امکانات و تجهیزات لازم را برای رشته‌های پزشکی، پرستاری و مامایی مهیا کنیم و انتظار داریم شما هم نسبت به این مسئله حساس باشید و در صورتی که در جایی که ضرورت دارد امکانات جدیدی تهیه شود حتما به ما اعلام کنید تا اقدام کنیم.

قهرمان محمودی رئیس دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاداسلامی ساری نیز در آیین تقدیر از اساتید و دانشجویان ممتاز مامایی و پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی ساری در سخنانی تعداد دانشجویان رشته‌های پزشکی، پرستاری و مامایی این واحد دانشگاهی را یک هزار و 100 نفر اعلام کرد.

وی گفت: از سال 1372 تاکنون 700 نفر در رشته مامایی و 977 نفر در رشته پرستاری از دانشگاه آزاد اسلامی ساری فارغ‌التحصیل شدند. 

این مسئول تاکید کرد: دانشکده علوم پزشکی این واحد دانشگاهی با 7 هزار و 200 متر مربع فضای اختصاصی، کلاس‌های استاندارد، کتابخانه مستقل، سایت کامپیوتری مجهز، سالن تشریح و مولاژ، آزمایشگاه‌های تخصصی پزشکی ظرفیت لازم را برای گسترش رشته‌های دندانپزشکی و داروسازی دارد و در این زمینه پیگیری لازم در حال انجام است.

محمودی به نقش مهم ماماها در سلامت خانواده اشاره کرد و گفت: با توجه به شعار بهداشت جهانی در سال 2013 که« امروز دنیا بیش از همه به ماما نیازمند است»باید اعلام کرد که نقش ماماها در ارتقای شاخص‌های توسعه‌یافتگی سلامت به ویژه کاهش مرگ و میر کودکان و مادران بسیار مهم است.

به گزارش فارس، زهرا پازوکی، مریم جمال لیوانی، نگین سرمدی و زینب خوانساری به عنوان دانشجویان ممتاز رشته‌های مامایی و شکیبا خدابخشی، مهلا حسن‌زاده، فائزه رسولی و پیام نجفی به عنوان دانشجویان ممتاز پرستاری معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین از خانم‌ها آقامحمدی و اکبرزاده اساتید مامایی و پرستاری و خانم‌ها گلی و حسین‌زاده مربیان مامایی و خانم‌ها بختیار و نوریان مربیان پرستاری با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تقدیر شد.

انتهای پیام/2296/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول