اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف ‌بشرویه خبر داد

کشف 6 موقوفه جدید در ‌بشرویه/جزئیات وقف‌ 10 فنجان آب

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه گفت: در سال 92، شش موقوفه جدید به ارزش 264 میلیون ریال در این شهرستان کشف شده است.

کشف 6 موقوفه جدید در ‌بشرویه/جزئیات وقف‌ 10 فنجان آب

حجت‌الاسلام دادخدا خدایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار کرد: وقف یک اصل اسلامی است که ریشه در فرهنگ جامعه دارد و به معنای گذشت آگاهانه از اموال و دارایی در راه خداوند است.

وی ادامه داد: وقف سرمایه‌ای بی‌نظیر و دارای اهمیت زیادی است که احیای این سنت نیکو برای جامعه و کشور یک سرمایه و پشتوانه محکمی محسوب می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه تصریح کرد: عدم آگاهی و بی‌توجهی مردم از احکام و آداب وقف، بی‌توجهی مسئولان و رسانه‌ها، ایجاد روحیه یأس و بدبینی بین مردم و تعلل متولیان موقوفات در احیا و اجرای نیات واقفان سبب عدم توسعه این سنت نبوی می‌شود.

خدایی افزود: وظیفه سازمان اوقاف و امور خیریه در مقوله موقوفات احیا، حفظ، سرمایه‌گذاری و اجرای نیات واقفان خیراندیش و به روز کردن مال‌الاجاره‌ها است.

وی یادآور شد: مردم مذهبی و متدین شهرستان بشرویه همواره در انجام و اجرای سنت نیکو و نبوی وقف پیشگام بوده و با وقف اموال خود در دنیا و آخرت از اجر عظیمی برخوردار می‌شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه از کشف موقوفات جدید در این شهرستان خبر داد و گفت: در سال جاری شش موقوفه جدید به ارزش 264 میلیون ریال کشف شده است.

خدایی، وقف 10 فنجان آب و اراضی مزرعه و قنات عیسی نیگنان با نیت پذیرایی از هیئت عزاداران نیگنان در مراسم عاشورا و تاسوعای حسینی، پنج فنجان آب و اراضی مزرعه و قنات عیسی نیگنان و یک شبانه‌روز آب کلاته زیرکوه با نیت نوسازی جنب رباط و مازاد آن خرج عزاداران حسینی و وقف 33 فنجان آب و اراضی مزرعه و قنات عیسی نیگنان با نیت پذیرایی از هیئت سینه‌زنی اباعبدالله الحسین(ع) در ظهر روز چهارم محرم را از جمله این موقوفات برشمرد.

وی افزود: وقف ده فنجان آب و اراضی مزرعه و قنات عیسی نیگنان با نیت پذیرایی از سوگواران امام رضا(ع)، دو فنجان آب و اراضی مزرعه و قنات عیسی نیگنان با نیت تعزیه و روضه‌خوانی حضرت سید الشهدا(ع) و 11.5 فنجان آب با سه جمع‌بند آب و اراضی کشتمان نیگنان با نیت برپایی مجلس روضه‌خوانی امام حسین(ع) و پذ‌یرایی عزاداران و مابقی صرف مخارج حسینیه از دیگر موقوفات جدید کشف شده در این شهرستان است.‌

انتهای پیام/69006‌/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول