اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه بشرویه خبر داد

اجرای طرح یاس نبوی در 4 بقعه متبرکه بشرویه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه از اجرای طرح یاس نبوی در چهار بقعه متبرکه این شهرستان خبر داد.

اجرای طرح یاس نبوی در 4 بقعه متبرکه بشرویه

حجت‌الاسلام دادخدا خدایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار داشت: در راستای تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و عاشورایی کردن فاطمیه در روز شهادت حضرت زهرا(س) سوگواره یاس نبوی در چهار امامزاده این شهرستان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته طرح سوگواره یاس نبوی با اجرای برنامه‌های متنوع با استقبال مردم روبه‌رو شد که همین امر موجب اجرای این طرح در امامزادگان شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه، هدف از اجرای این طرح را الگوسازی سیره حضرت زهرا (س) و ترویج فضایل اخلاقی و سیره فاطمی دانست و گفت: ترویج فرهنگ وقف، بصیرت‌افزایی اقشار مختلف جامعه، تعمیق فرهنگ وقف و موقوفات از طریق تقویت حضور مردم در امامزادگان از دیگر اهداف برگزاری سوگواره طرح یاس نبوی در امامزادگان و بقاع متبرکه به شمار می‌رود.

حضرت فاطمه(س) تجلی تمام اسماء الهی است

خدایی تصریح کرد: حضرت فاطمه(س) تجلی تمام اسماء الهی است و فضائل و مکارم فراوانی برای ایشان وصف شده که تمام افراد با تمسک به سیره و سبک زندگی آن بزرگ بانوی اسلام می‌توانند به سربلندی و موفقیت در زندگی برسند.

وی یادآور شد: سوگواره یاس نبوی در بقعه محمد ابن اصغر(ع) هوگند، بی بی نجمه خاتون(س) مجد، سید محمد(ع) ساغند و محمد ابن اسحاق(ع) کرند برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه افزود: معرفی شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) و اقامه عزای آن حضرت و ترویج خطبه فدکیه حضرت به عنوان مهم‌ترین رکن در دفاع از ولایت از برنامه‌های پپش‌بینی شده در روز شهادت این بانوی گرامی است.

خدایی، دعوت از روحانیون بومی و مبلغان اعزامی از قم، برپایی محافل انس با قرآن و خطبه‌خوانی حضرت زهرا(س) را از دیگر برنامه‌های دهه فاطمیه و سوگواره یاس نبوی در امامزادگان بشرویه برشمرد.

انتهای پیام/69006/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول