اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمان:

فضای هنری و فرهنگی کرمان رضایت‌بخش است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: فضای هنری و فرهنگی استان کرمان رضایت‌بخش و موجب خوشحالی است.

فضای هنری و فرهنگی کرمان رضایت‌بخش است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد سعیدی ظهر امروز در آیین اختتامیه نخستین جشنواره سراسری فیلم خانواده با موضوع پیشگیری از اعتیاد در هنرستان هنرهای زیبای کرمان اظهار داشت: بشریت خطرات فراوانی را در پیش روی دارد و اگر معرفت و شناخت لازم را از آسیب‌ها داشته باشد، امکان درگیری به این خطرات کاهش می‌یابد.

وی عمده چالش‌ها را نشأت گرفته از جهل دانست و بیان داشت: فلسفه برانگیخته شدن انبیاء الهی نیز دانش‌افزایی و معرفت‌افزایی است.

سعیدی عنوان کرد: وظیفه مؤثران، نخبگان و فرهیختگان جامعه، تلاش برای وسعت‌بخشی دایره آگاهی‌ها و کمک به انسان‌ها است تا در مسیر دانش‌افزایی و معرفت‌افزایی قرار گیرند.

وی افزود: در این میان نقش هنر از دیگر بخش‌ها متفاوت‌تر است، زیرا بعضی هنرها به دلیل نفس شور و نشاطی که به وجود می‌آورند با اقبال بیشتری روبه‌رو هستند.

سعیدی تصریح کرد: اینکه مسیر تسخیری قُلدرهای دنیا تغییر کرده و به فرهنگ گرایش یافته، این است که جنگ نظامی نشان داده به لحاظ گسترش دامنه اطلاعات و فضای رسانه جوابگو نیست و نمی‌تواند به مقصد برسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان فضای هنری و فرهنگی استان کرمان را رضایت‌بخش و موجب خوشحالی دانست و ابراز داشت: این جمله که «هنر برای هنر است» را قبول نداریم، هنر باید در مسیر شناخت و معرفت انسان باشد، همه آنچه در عالم وجود دارد، برای این است که انسان به مقام و جایگاه واقعی خود برسد.

سعیدی اذعان داشت: مدعیانی که آثار به اصلاح فرهنگی خود را به صورت گسترده در دنیا عرضه می‌کنند به این نتیجه رسیده‌اند که سلاح اتم کارایی ندارد و باید افکار و اندیشه‌ها را در دست گرفت.

وی بیان داشت: هنر مؤثران جامعه تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها است تا اعتلای انسانی بشر رقم بخورد.

انتهای پیام/80017/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول