اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فنی حرفه‌ای آموزش و پرورش همدان خبر داد

ثبت نام هنرجویان از اول تیر ماه/ همدان 18 هزار هنرآموز دارد

رئیس اداره فنی حرفه‌ای و کار و دانش آموزش و پرورش همدان گفت: 18 هزار و 600 هنرجو در رشته‌های کار و دانش و فنی و حرفه‌ای مشغول به تحصیل هستند که ثبت نام از اول تیرماه آغاز می‌شود.

ثبت نام هنرجویان از اول تیر ماه/ همدان 18 هزار هنرآموز دارد

احمد آقامحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: ثبت نام رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش از اول تیرماه بعد از اعلام نتایج شروع می‌شود.

وی با اشاره به میانگین تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌های هنرستانی بیان داشت: طبق دستورالعمل‌ها اگر حد نصاب دانش‌آموزان به 15 نفر برسد کلاس در هنرستان تشکیل می‌شود.

رئیس اداره فنی حرفه‌ای و کار و دانش اداره کل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: دانش‌آموزان هنرستانی اگر بیشتر از 15 نفر بشود و به مرز 24 نفر برسد کلاس‌های کارگاهی را جدا تشکیل می‌دهیم.

وی تصریح کرد: اگر تعداد دانش‌آموز در کلاس به 30 نفر برسد کلاس‌های کارگاهی و تخصصی این تعداد را تبدیل به دو گروه 15 نفره می‌کنیم.

آقامحمدی تأکید کرد: به هیچ عنوان در هنرستان‌های استان همدان به خصوص در کارگاه‌ها کلاسی بالای 15 نفر تشکیل نمی‌شود چرا که اگر تعداد افزایش پیدا کند کیفیت آموزش کاهش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه در هنرستان‌ها آموزش عملی است تعداد کارآموزان باید به حدی باشد که هنرآموز بتواند آموزش را ارائه بدهد و طبق مصوبات اگر تعداد دانش‌آموزان به مرز 24 نفر برسد باید در دو گروه تقسیم‌بندی شده و آموزش جداگانه ببینند.

رئیس اداره فنی حرفه‌ای و کار و دانش اداره کل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به تعداد دانش‌آموزان هنرستانی در استان همدان افزود: آمار دانش‌آموزان در هنرستان‌ها 18 هزار و 600 نفر در رشته‌های کار و دانش و فنی و حرفه‌ای است.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه بحث ثبت نام و جذب هنرجو صرفاً بر اساس اطلاع‌رسانی دقیق از محتوای رشته‌های هنرستانی صورت می‌گیرد استقبال از رشته‌های هنرستانی در خور توجه و خوب است.

آقامحمدی در پایان سخنانش گفت: در سال جاری برای معرفی رشته‌های فنی و حرفه‌ای لوح فشرده‌ای به صورت معرفی کامل این رشته به دانش‌آموزان اول دبیرستان ارائه دادیم.

انتهای پیام/89007/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول