اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی:

آذربایجان‌شرقی با برنامه‌های فرهنگی و هنری به استقبال هفته میراث فرهنگی رفت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: این استان با برنامه‌های فرهنگی و هنری به استقبال هفته میراث فرهنگی رفت.

آذربایجان‌شرقی با برنامه‌های فرهنگی و هنری به استقبال هفته میراث فرهنگی رفت

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی در مراسم افتتاحیه دومین همایش تحلیل های علمی در باستان‌سنجی و مرمت میراث فرهنگی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به آغاز هفته میراث فرهنگی، به تشریح برنامه‌های استان در این هفته پرداخت و اظهار داشت: آذربایجان شرقی با مجموعه‌ای از برنامه‌های فرهنگی و نمایشگاهی به استقبال هفته میراث فرهنگی می‌رود.

وی افزود: برنامه‌های ویژه این اداره‌کل از روز 25 اردیبهشت با این همایش علمی و تخصصی آغاز شده و تا 31 اردیبهشت ادامه خواهد یافت.

محمدی تصریح کرد: در این هفته، از چندین طرح مرمتی میراث فرهنگی و آثار تاریخی استان بهره‌برداری می‌شود.

وی، افتتاح و بهره‌برداری از 12 پروژه مرمتی و گردشگری شامل مساجد تاریخی استان و کمپ‌های گردشگری را از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در این هفته برشمرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های متعدد هنرهای سنتی و صنایع دستی و آثار هنری و تورهای ویژه بازدید از آثار تاریخی برای صنوف مختلف از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته میراث فرهنگی در آذربایجان شرقی به شمار می‌روند.

محمدی تصریح کرد: همچنین در برخی روزهای تعیین شده هفته میراث فرهنگی به منظور گرامیداشت این هفته، بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی آذربایجان‌شرقی برای علاقمندان و گردشگران برخی روزهای این هفته رایگان خواهد بود.

وی اضافه کرد: در بحث ارتباط خانواده و میراث فرهنگی نیز اقدامات گسترده‌ای نظیر برگزاری برنامه‌های متنوع مربوط به گروه‌های سنی مختلف مانند کارگاه‌های معرفی و تشریح آثار تاریخی، بازدید رایگان از موزه‌ها و اجرای نمایش‌های سنتی و آیینی برای آشناسازی خانواده‌ها با میراث فرهنگی استان انجام گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یادآور شد: مراسم تجلیل از اهداکنندگان اموال به موزه‌ها، معماران و مرمت‌گران میراث فرهنگی و آثار تاریخی و مجموعه‌داران بخش خصوصی نیز به منظور قدردانی از تلاش‌های این افراد در آذربایجان شرقی برپا می‌شود.

محمدی، برپایی دومین همایش تحلیل‌های علمی در باستان‌سنجی و مرمت میراث فرهنگی در تبریز را آغازگر برنامه‌های هفته میراث فرهنگی در استان خواند و متذکر شد: همزمان در کاخ موزه سعدآباد تهران نمایشگاه توانمندی‌های آذربایجان شرقی و شب آذربایجان‌شرقی نیز برگزار شده و به معرفی دستاوردهای این حوزه و نمایش آداب و رسوم استان پرداخته می‌شود.

وی همچنین داشته‌های فرهنگی و تاریخی آذربایجان شرقی را بسیار بالا عنوان کرد و گفت: با توجه به این توانمندی‌ها، برنامه‌های ویژه و متنوعی از سوی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در این یک هفته اجرا می‌شود.

انتهای پیام/60002/ذ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول