اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر ارشاد خبر داد

چاپ 821 هزار عنوان کتاب در کشور/ سرانه مطالعه در ایران 18 دقیقه و 45 ثانیه

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از اول انقلاب تاکنون 821 هزار عنوان کتاب در کشور به چاپ رسیده است.

چاپ 821 هزار عنوان کتاب در کشور/ سرانه مطالعه در ایران 18 دقیقه و 45 ثانیه

به گزارش خبرگزاری فارس از بم، علی اسماعیلی در مراسم افتتاح نمایشگاه بزرگ کتاب شرق استان کرمان در بم با بیان اینکه در آغاز انقلاب فقط یک‌هزار عنوان کتاب در کشور منتشر می‌شد، اظهار داشت: در سال 91 این تعداد به 60 هزار عنوان افزایش یافت و جمعا از اول انقلاب تاکنون 821 هزار عنوان کتاب به چاپ رسیده که از این تعداد 151 هزار مورد در حوزه دین بوده است.

وی خاطر نشان کرد: سرانه مطالعه در کشور 18 دقیقه و 45 ثانیه و عدد قابل توجهی است و ایران در بین پنج کشور اول دنیا در زمینه مطالعه قرار دارد.

اسماعیلی گفت: در دنیا 4 میلیون و 500 نسخه خطی وجود دارد که در این بین 3 میلیون آن متعلق به ایران و این نشان‌دهنده فرهنگ و تمدن بالای اسلامی ایرانی ملت در زمینه مطالعه است.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی کتاب از جایگاه خاص و ویژه‌ای برخوردار است، اذعان داشت: در حال حاضر 28 هزار کتابخانه در سطح کشور وجود دارد که از این تعداد یک‌هزار مورد طی دولت‌های نهم و دهم راه‌اندازی شده است.

وی بیان کرد: کتاب ابزاری توانا در نبرد با جنگ نرم دشمنان است، لذا باید به همین دلیل کتاب را ارج نهیم و در راستای آشنایی با دستاوردهای جدید آن تلاش کنیم.

اسماعیلی گفت: در نمایشگاه بین‌المللی کتاب در تهران استقبال مردم از این نمایشگاه بسیار خوب بود و طی 10 روز بیش از 50 میلیارد تومان کتاب به فروش رسید.

وی بیان داشت: نمایشگاه بزرگ کتاب بم نخستین نمایشگاه استانی است که در یک شهرستان برگزار شده و فرصتی مغتنمی برای ناشران و مخاطبان است.

انتهای پیام/2446/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول