اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

نویسندگان کتاب به حمایت مالی نیاز دارند/انتشار زندگینامه امام رضا (ع) در تنگنای مالی

مولف کتاب «پدر خاک» شرح حال زندگی امام علی(ع) در مازندران از نبود پشتیبان مالی برای چاپ کتاب‌هایش گلایه کرد.

نویسندگان کتاب به حمایت مالی نیاز دارند/انتشار زندگینامه امام رضا (ع) در تنگنای مالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، سیدمحسن پورجعفر 23 ساله دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه آزاد چالوس یکی از جوانان نخبه و فعال شهرستان بابل است که از سن 15 سالگی به دلیل علاقه وافر به کتاب و کتابخوانی به تحقیق و پژوهش در زندگی انبیا و اولیا الهی پرداخت.

وی در سن 19 سالگی موفق به چاپ کتاب پدر خاک درباره زندگینامه حضرت علی (ع) برای قشر دانش‌آموز شد.

پور جعفر همچنین در سن 22 سالگی به دلیل عشق و ارادت وافری که به ائمه معصومان داشته است کتاب فاطمه نور افلاک درباره زندگینامه حضرت فاطمه زهرا (س) را به رشته تحریر درآورد که مورد استقبال بسیاری از نوجوانان و جوانان قرار گرفت.

وی که هم‌اکنون در نظر دارد کتاب «قبله هفتم» درباره زندگینامه امام رضا (ع) به عنوان سومین کتاب خود را به رشته تحریر درآورد به دلیل عدم حمایت مسئولان با مشکل مالی مواجه است.

مولف کتاب پدر خاک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: مطالعه کتاب و کتابخوانی نقش بسزایی در رشد و حیات اجتماعی یک جامعه ایفا کرده و روح یک جامعه در پرتو این مهم بارور می‌شود.

پورجعفر افزود: کتاب از گذشته حافظ و زنده‌ کننده تفکر و اندیشه‌های والا بوده است که طالبان علم، اندیشه و حقیقت را سیراب کرده و امروزه کتاب می‌تواند به عنوان یک وسیله مطمئن و کار آمد در بهینه‌سازی فضای فرهنگی جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

رسانه‌ها نقش کتاب را در رشد تمدن‌ها ایفا می‌کنند

وی تصریح کرد: تجربه جهانی نشان می‌دهد رشد و توسعه تمدن‌ها، ریشه در رشد فکری و فرهنگی هر جامعه دارد و بدون رشد فرهنگ کتابخوانی در جوامع، نمی‌توان به رشد هیچ تمدنی دل خوش کرد.

پورجعفر با اشاره به اینکه رسانه‌ها نقش کتاب را در رشد تمدن‌ها به درستی ایفا می‌کنند، بیان داشت: کتاب نقش بنیادین در شکوفایی و بالندگی افراد و جوامع ایفا کرده و به مطالعه ‌کننده در شناخت درست از نادرست کمک می‌کند.

وی حاکمیت ارزش‌ها و مبانی اصیل اسلامی بر تمام فعالیت‌ها و برنامه‌ها، حمایت از نویسندگان و اهل قلم متعهد، تقویت و تعالی مبانی فکری و اعتقادی و ولایت‌پذیری، استفاده از توان فکری و اجرایی عموم جامعه، مشارکت و استفاده از امکانات و مقدورات همه سازمان‌ها، تجمیع تنوع فعالیت‌های کتاب و کتابخوانی در یک سازمان و اجرای یک رویه واحد و جلوگیری از اقدامات ناهماهنگ و پراکنده به منظور اعمال سیاست‌های واحد و منسجم، تنوع و نوع آوری و جذابیت در فعالیت‌های کتابخوانی با رویکرد به نیازهای جوانان و نوجوانان و حمایت از ناشران و مولفان برای حمایت از تولید کتاب‌های مفید، ارزان قیمت و موثر را از مهم‌ترین محورهای تحقق سیاست فرهنگی و نهادینه‌کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه عنوان کرد.

عشق به مطالعه

مولف کتاب فاطمه نور افلاک درباره عشق به مطالعه در بین آحاد جامعه افزود: عشق به مطالعه دروازه دنیای یادگیری، فرهنگ و اندیشه را به روی نوجوانان می‌گشاید و در ایجاد این عشق و تعمیق و تبدیل آن به نیاز معنوی کودک و نوجوان، خانواده، گروه همسالان، آموزگاران و کتابداران نقش مهمی دارند.

پورجعفر تصریح کرد: در کشور ما به ‌ویژه در سال‌های پایانی دبیرستان، مطالعه غیردرسی و  تشویق دانش ‌آموزان به مطالعه آزاد اغلب با مقاومت پدران و مادران روبه‌رو می‌شود و به نظر والدین، فرزندانشان باید بر روی مطالعه کتاب درسی ‌تمرکز کنند، در ساعات فراغت تست بزنند و برای کنکور آماده شوند چرا که معتقد هستند مطالعه آزاد مانع موفقیت فرزندان در کنکور می‌شود.

وی بیان داشت: فشار درس‌ها و اضطراب کنکور هم به حدی است که خود دانش‌آموزان نیز گرایشی به مطالعه نشان نمی‌دهند و تنها کسانی به مطالعه غیردرسی ادامه می‌دهند که از کودکی عادت به کتابخوانی داشته و این علاقه را در فرزندان از همان دوران کودکی ایجاد و تقویت کنند.

انتشار کتاب سرطان سیاسی 

پورجعفر در پاسخ به این سوال که تاکنون چه کتاب‌هایی تالیف کردی و چند عنوان دیگر را در دست تالیف داری، تصریح کرد: نخستین کتاب من با عنوان پدر خاک که درباره زندگینامه و فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی حضرت علی (ع) بوده است در سال 89 با حمایت گروه فرهنگی و تبلیغی حامیان ولایت و صندوق قرض‌الحسنه ولی عصر(عج) بابل توسط انتشارات شلفین ساری در یک هزار جلد به چاپ رسید.

وی افزود: به دلیل استقبال زیادی که از این کتاب به عمل آمد کتاب پدر خاک در سال 90 در 2 هزار جلد به چاپ دوم رسید.

پور جعفر تصریح کرد: همچنین در سال 91 در سن 22 سالگی موفق به چاپ کتاب فاطمه نور افلاک شدم که این کتاب در 2 هزار جلد توسط انتشارات بهتا پژوهش اصفهان به چاپ رسید.

وی با اشاره به اینکه کتاب قبله هفتم درباره زندگی امام رضا (ع) و کتاب سرطان سیاسی را در دست چاپ دارم خواستار توجه و حمایت بیشتر مسئولان از نویسندگان و مولفان شد.

انتهای پیام/86009/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول