اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری خبر داد

افزایش 129 درصدی کتابخانه‌های مشارکتی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: تا پایان امسال تعداد کتابخانه‌های مشارکتی این استان از 31 باب به 40 باب افزایش خواهد یافت.

افزایش 129 درصدی کتابخانه‌های مشارکتی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، بهروز صادقی پیش از ظهر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی این استان اظهار کرد: کتابخانه‌ها در سال گذشته با همت و تلاش همکاران روند رو به رشدی را داشت، بطوریکه افتتاح کتابخانه چالشتر از مهم‌ترین این اقدامات محسوب می‎شود.

وی توسعه کتابخانه‌ها را اولویت برنامه‌های این اداره‌کل در سال‌جاری برشمرد و گفت: در همین راستا کتابخانه‌های مشارکتی از 31 باب به 40 باب تا پایان سال و همچنین کتابخانه‌های نهادی را چنانچه استانداری تملک دارایی‌ها را به موقع اختصاص و پرداخت کند از 35 به 40 باب افزایش خواهیم داد.

صادقی اضافه کرد: در راستای پیگیری‌های احداث کتابخانه نهادی واگذاری قطعی زمین برای احداث کتابخانه در شهرهای طاقانک، وردنجان و آلیکوه انجام شده است و امیدواریم با تخصیص اعتبار مورد نیاز و مساعدت مسئولان اقدامات لازم برای احداث کتابخانه در این شهرها انجام شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تدوین و اجرای کم هزینه‌ترین و آسان‌ترین راه دسترسی در کمترین زمان ممکن برای گسترش فضای فیزیکی کتابخانه‎ها، پیگیری و دریافت حق انتفاع مکان‎های بلا استفاده دولتی و غیر دولتی در مکان‌های شهری و روستایی از دیگر این برنامه‌ها محسوب می‎شود.

وی خاطرنشان کرد: به همین منظور دیدارها و پیگیری‌های مستمری با فرمانداران، شهرداران و بخشداران انجام شده که مکان‎های بلا استفاده و مناسب برای راه اندازی کتابخانه دراختیار این اداره کل قرار بگیرد.

صادقی با تأکید بر اینکه کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی تأثیر قابل توجهی در گسترش فرهنگ مطالعه دارند، ادامه داد: در این میان کتابداران و کتابخانه‌های عمومی به دلیل ارتباط بیشتر با افراد جامعه، نقش ویژه و مهمی در این حیطه ایفا می کنند، چراکه ترغیب به کتابخوانی و گسترش فرهنگ مطالعه از وظایف کتابخانه‌های عمومی است‌.

وی گرایش به مطالعه را یکی از شاخص‌های توسعه برشمرد و گفت: تلاش برای تثبیت جایگاه و شأن کتاب در سبد کالای فرهنگی خانوارها نخستین گام در رونق‌بخشی به این حوزه مقدس است.

انتهای پیام/68001/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول