اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظام صنفی کشاورزان ایذه خبر داد

نابودی اراضی زیر کشت دانه‌های روغنی ایذه/ بخشودگی سود و تمدید وام کشاورزان

رئیس نظام صنفی کشاورزی ایذه از تمدید وام‌های کشاورزان شهرستان ایذه و بخشودگی سود معوقات آن‌ها خبر داد.

نابودی اراضی زیر کشت دانه‌های روغنی ایذه/ بخشودگی سود و تمدید وام کشاورزان

نوذر مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایذه اظهار کرد: کشاورزان این شهرستان بر اثر بارندگی‌های هفته‌های اخیر دچار خسارت شده که باید مسئولان برای حمایت از کشاورزان خسارت دیده تسهیلاتی در نظر گرفته و بخشودگی سود و تمدید وام‌های کشاورزان را در دستور کار قرار دهند.

رئیس نظام صنفی کشاورزان ایذه درباره خسارات وارد شده در اثر بارندگی‌های هفته گذشته گفت: در اثر بارندگی‌های هفته گذشته خسارات زیادی به بخش کشاورزی این شهرستان وارد شده که خسارات در ایذه بیش از 155 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد کشاورزان ایذه خسارت دیده‌اند ادامه داد: دراین شهرستان 10 هزار هکتار از اراضی زیر کشت کاملا نابود شده و به بسیاری از مزارع 100 درصد خسارت وارد شده است.

مرادی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت دانه‌های روغنی این شهرستان 100 هکتار است افزود: در اثر بارندگی‌های اخیر در ایذه اراضی زیر کشت دانه‌های روغنی کاملا نابود شده و محصول این شهرستان از بین رفته و فقط هفت تا هشت هکتار از این اراضی قابل برداشت است.

رئیس نظام صنفی کشاورزی ایذه خاطرنشان کرد: مبلغی که بیمه در قبال خسارت مزارع به کشاورزان می‌دهد بسیار کم است و این امر سبب شده تا بسیاری از کشاورزان به سراغ بیمه نروند و اراضی خود را بیمه نکنند.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان ایذه خسارات زیادی  متحمل شده و از نظر مالی در مضیقه هستند بیان کرد: از مسئولان خواستاریم که وعده دروغ ندهند و کشاورزان زحمت‌کشی را که ثمره تلاش آن‌ها چیزی جز نگاهی حسرت بار به مزارعشان نیست حمایت کنند.

رئیس نظام صنفی کشاورزان ایذه درباره مشکل انتقال آب کارون 3 به شهرستان ایذه خاطرنشان کرد: انتقال آب سد کارون 3 که در 25 کیلومتری ایذه واقع شده است و سه سال پیش کلنگ این پروژه برای انتقال آب به زمین زده شده که علاوه بر وعده‌های زیاد داده شده در این زمینه از سوی مسئولان برای انتقال آب هنوز هیچ اقدامی انجام نشده است.

وی با اشاره به مزایای اجرای این طرح بزرگ افزود: اگر این طرح بزرگ تحقق یابد علاوه بر اشتغال‌زایی باعث افزایش تولید محصولات کشاورزی در این شهرستان می‌شود.

انتهای پیام/72006/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول