اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مشگین‌شهر خبر داد

تولید 60 هزار تن آسفالت در مشگین‌شهر

شهردار مشگین‌شهر گفت: در سال جاری و با دو شیفته شدن کارخانه آسفالت شهرداری مشگین‌شهر تولید و پخش آسفالت به بیش از 60 هزار تن می‌رسد.

تولید 60 هزار تن آسفالت در مشگین‌شهر

صفر جعفرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل موضوع عمران شهری و ضرورت توسعه آسفالت معابر و کوچه‌ها را یادآور شد و اظهار داشت: ما در سال گذشته موفق به تهیه و پخش 35 تن آسفالت شدیم که امسال مصمم هستیم 60 هزار تن آسفالت تهیه، تولید و پخش کنیم.

وی با بیان اینکه به اندازه 10 سال گذشته پیاده‌رو‌سازی و پازل‌کاری انجام شده است، عنوان کرد:‌ ما سال گذشته 30 کیلومتر جدول‌گذاری را انجام دادیم و امسال دو برابر ظرفیت سال گذشته و در حدود 60 کیلومتر عملیات عمرانی به ویژه اصلاح معابر عمومی، جدول‌گذاری و پیاده‌روسازی در دستور کار است تا جایی که یک متر فضای خاکی در مشگین‌شهر وجود نداشته باشد.

این مسئول فعال‌سازی کارخانه آسفالت و بازمهندسی در این مجموعه را یادآور شد و گفت: در کنار کارخانه آسفالت سایت معدن و سنگ‌شکن را راه‌اندازی کرده‌ایم تا با استفاده از مصالح بومی بتوانیم در تولید آسفالت و زیر‌سازی معابر و کوچه‌ها موفق عمل کنیم.

جعفرزاده به افتتاحیه‌های سوم خرداد نیز اشاره کرد و افزود: همزمان با سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر کارخانه سنگ‌شکن و مجتمع تجاری – خدماتی 9 دی مشگین‌شهر افتتاح و بهره‌برداری از آن آغاز می‌شود.

آبشار پارک جنگلی اجرایی می‌شود

جعفر‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مبلمان شهری و احداث آبشار پارک جنگلی و آب‌نماهای متعدد نیز تصریح کرد:‌ برج‌های روشنایی با هدف زیباسازی فضای شهری در مشگین‌شهر راه‌اندازی می‌شود.

وی از مطالعات انجام شده برای زیباسازی فضای شهری با استفاده از المان‌ها جدید و متنوع خبر داد و بیان داشت: پلاک‌کوبی در سطح شهر و تهیه شناسنامه برای درختان و همچنین کاشت 15 هزار گونه درخت تزئینی به همراه درختچه‌های متنوع از اقدامات شهرداری مشگین‌شهر در حوزه زیباسازی و عمران شهری است.

شهردار مشگین‌شهر از بازگشایی خیابان محمد ‌رسول‌الله، جدول‌گذاری و آسفالت این خیابان با هزینه‌کرد یک میلیارد و 300 میلیون تومان خبر داد و ابراز داشت:‌ برای تملک، بازگشایی و جدول‌گذاری و آسفالت خیابان آیت‌الله افقهی بیش از یک میلیارد تومان هزینه شده است که در این منطقه توسعه فضای سبز و تملک اراضی اطراف نیز جزو اولویت‌ها بوده است.

جعفر‌زاده از دو بانده کردن مسیر ورودی اردبیل – مشگین‌شهر و حریم روستای قره‌درویش تا داخل شهر خبر داد و گفت: برای مطالعات پل سلطانیه اعتبار لازم در نظر گرفته شده است و تا آخر امسال نسبت به دو بانده کردن ورودی شهر با هزینه‌کرد یک میلیارد تومان اقدام لازم صورت می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به حمایت قاطع از تیم‌های ورزشی و هیئت‌های ورزشی شهرستان تاکید کرد: ما تاکنون در چند نوبت در حمایت از هیئت‌های ورزشی و اعزام‌ تیم‌های آنها 25 میلیون تومان کمک نقدی داشتیم و علاوه بر آن مینی‌بوس و اتوبوس رایگان در اختیار آنها قرار دادیم تا عازم مسابقات مختلف شوند.

شهردار مشگین‌شهر از اعزام جمعی از اعضای انجمن معلولان مشگین‌شهر به مشهد برای انجام سفرهای زیارتی خبر داد و یادآور شد: بخشودگی عوارض قهرمانان ورزشی، توسعه فضاهای ورزشی با هدف جذب جوانان و سالم ماندن آنها در این محیط‌های ورزشی و همچنین پر شدن اوقات فراغت آنها جزو اولویت‌های اصلی بوده است.

جعفر‌زاده با یادآوری اینکه طرح هدایت آب‌های سطحی مورد مطالعه قرار گرفته اما نسبت به اجرای آن قصوری را از سوی دستگاه‌ها شاهد هستیم، ادامه داد: این پروژه حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما ضرورت دارد بعد از گذشت 20 سال اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب شهری مشگین‌شهر تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

وی بدهی 5 میلیارد تومانی شهرداری به سایر نهادها را یادآور شد و افزود: ما 2 میلیارد تومان طلب از دستگاه‌های دیگر داریم که امیدواریم بدون حکم قضایی و اعمال زور و فشار بتوانیم طلب خود را دریافت کرده و بدهی خود را نیز به موقع پرداخت کنیم.

شهردار مشگین‌شهر خاطرنشان کرد: سازمان‌های دیگر زمانی که شهرداری به آنها بدهکار است قادر هستند حکم قضایی گرفته و با مسدود کردن حساب ما طلب‌شان را بردارند اما شهرداری هرگز دست به چنین اقدامی نزده و به صورت مسالمت‌آمیز سعی کرده است طلب خود را وصول کند.

جعفرزاده در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت:‌ هر پنج عضو شورا در انتخاب بنده برای شهرداری مشگین‌شهر مصمم بودند و به نظر می‌رسد در این چند صباحی که به عنوان شهردار انجام وظیفه می‌کنم در حد بضاعت و توان خود سعی کردم رضایت الهی، شهروندان و اعضای شورای شهر را فراهم آورم.

انتهای پیام/62001/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول