اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خبر داد

سرمایه‌گذاری 2 هزار میلیارد تومانی در حوزه گردشگری

استاندار اردبیل گفت: تاکنون 2 هزار میلیارد تومان در زیر‌ساخت‌های گردشگری توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است که عمده سرمایه‌گذاری‌ها مربوط به ساخت هتل، مناطق نمونه گردشگری و همچنین کمپینگ‌ها و مراکز پذیرایی بوده است.

سرمایه‌گذاری 2 هزار میلیارد تومانی در حوزه گردشگری

اکبر نیکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با اشاره به برنامه‌ریزی‌های منسجم با هدف رسیدن به چشم‌انداز 1404 به عنوان یک حرکت امید‌بخش برای ایجاد تحول اساسی در استان اردبیل اظهار داشت: ما امیدواریم بر اساس این چشم‌انداز بتوانیم در حوزه عمران و آبادانی، تحولات زیر‌ساختی،‌ تحرک و پویایی ویژه در روستاها در حوزه کار و تلاش و همچنین رسیدن به شاخص‌های مطلوب در حوزه کشاورزی، گردشگری و صنعت اهداف مورد نظر را عینیت ببخشیم.

وی با بیان اینکه یکی از شاخص‌های رسیدن به افق 1404 توجه به تامین زیر‌ساخت‌ها در مناطق روستایی است، عنوان کرد: ما در حال حاضر جلوتر از برنامه پنجم و افق 1404 در برق‌دار کردن روستاها اقدام اساسی انجام دادیم به طوری که تنها 63 روستای استان اردبیل آن هم روستاهای زیر‌ 10 خانوار برق‌دار نیستند که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال این توانمندی را به منصه نمایش گذاشته و جشن برق‌دار کردن تمام شهرها و روستاهای استان اردبیل را برگزار کنیم.

استاندار اردبیل یکی از اولویت‌های توسعه این استان را توجه به مولفه‌ها و ساختار گردشگری پر در‌آمد و رضایت‌بخش برای مخاطبان اعلام کرد و یادآور شد: در این زمینه ما بیش از هر زمان دیگر به توانایی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیاز داریم تا بتوانیم ورود گردشگران را افزایش داده و حضور آنها را تا 10 میلیون نفر در سال ارتقا دهیم.

نیکزاد افزود: در این زمینه در سال‌های اخیر 2 هزار میلیارد تومان در زیر‌ساخت‌های گردشگری توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است که عمده سرمایه‌گذاری‌ها مربوط به ساخت هتل، هتل‌ - آپارتمان، مدرن‌سازی آب‌درمانی‌ها، تقویت زیر‌ساخت‌های گردشگری و مناطق نمونه گردشگری و همچنین کمپینگ‌ها و مراکز پذیرایی بوده است.

این مسئول تاکید کرد: البته در کنار توجه به توسعه گردشگری و کشاورزی ما به زیر‌ساخت مهم و اساسی به ویژه راه و راه‌آهن توجه ویژه‌ای داشتیم به طوری که با تکمیل جاده اردبیل – سرچم  دو تا چهار ساعت فاصله اردبیل تا مرکز کشور کاهش یافته که البته چهارخطه شدن این محور می‌تواند این زیر‌ساخت را به مرحله تکامل و کمال واقعی برساند.

رئیس شورای اداری استان ابراز داشت: بر اثر تقاضای افکار عمومی و همچنین مطالبات متعدد گردشگران چهاربانده کردن این مسیر و تعریض آن در اولویت اصلی قرار گرفته به طوری که تا دو سال آینده می‌توان از این زیر‌ساخت نیز بهره کامل را گرفت.

نیکزاد ضرورت تکمیل راه‌آهن اردبیل را نیز به عنوان یک زیر‌ساخت اساسی خاطرنشان کرد و گفت: در این زمینه تلاش‌های موثری انجام شده که امیدواریم راه‌آهن اردبیل که به یک انتظار و مطالبه عمومی در این استان تبدیل شده است به سرعت تکمیل شده و در امید‌بخشی چشم‌انداز 1404 برای مردم سرزمین سبلان مفید و موثر باشد.

وی مهار آب‌های سطحی،‌ تبدیل اراضی دیم به آبی با استفاده از احداث و تکمیل سدهای در حال اجرا و مطالعه را دیگر چشم‌انداز توسعه این استان اعلام کرد و ادامه داد: با تکمیل سد کوثر 10 هزار هکتار از اراضی منطقه به آبی تبدیل شده و با تکمیل پروژه پایاب سد خداآفرین نیز می‌توان صاحب چهار تا پنج کشت و صنعت هم‌تراز با کشت و صنعت مغان شد.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل خاطرنشان کرد: در رسیدن به چشم‌انداز 1404 افق برنامه به صورت پنج ساله طراحی و تدوین شده تا کارها با همکاری و هماهنگی بیشتر و نگاه بلند مدت در عین حال اجرای مرحله به مرحله مدنظر قرار گیرد که امیدواریم در این باب بتوان به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.

انتهای پیام/62005/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول