اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زرند:

بعضی از ساده‌لوحان حرف آمریکایی‌ها را تکرار می‌‌کنند

امام جمعه زرند گفت: گر چه آمریکا در همه تحریم‌هایش شکست خورده، اما پیشنهاد ارتباط برقرار کردن را می‌دهد و بعضی از ساده‌لوح‌ها حرف آمریکایی‌ها را تکرار می‌‌کنند.

بعضی از ساده‌لوحان حرف آمریکایی‌ها را تکرار می‌‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه زرند با اشاره به روز ارتباطات و روابط عمومی اظهار داشت: روابط عمومی و ارتباط ریشه در قرآن کریم دارد، گر چه امروزه آن را دست پرورده اروپا و آمریکا می‌دانند.

وی خاطر نشان کرد: در این رابطه تألیفاتی توسط دانشمندان اسلامی و اساتید دانشگاه در زمینه روابط عمومی برگرفته شده از آیات قرآن به رشته تحریر درآمده است، اما معنی روابط این است که هر چیزی معرفی شود تا دیگران به او شناخت پیدا کنند و وظیفه روابط عمومی معرفی کردن دستگاه مربوطه‌ای است که در آن جا فعالیت دارد.

کرمی‌پور با اشاره به هفته میراث فرهنگی افزود: آثاری که از گذشتگان به دست ما رسیده و ارزش فرهنگی داشته باشد، میراث فرهنگی می‌گویند که به دو نوع کلی میراث فرهنگی مادی و میراث فرهنگی معنوی تقسیم شده است.

وی بیان داشت: میراث مادی نیز دو قسم است، اول اینکه مادی منقول، یعنی هر چه قابل انتقال باشد، مثل آثاری که در موزه‌ها قرار داده می‌شود و دوم اینکه غیرمنقول مثل بناهای تاریخی و شهرهای تاریخی و ...، اما میراث معنوی مثل شخصیت‌های علمی، فرهنگی و آیین و افکار فرهنگی است.

امام جمعه زرند با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: سفارش همیشگی حضرت امام‌خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مبنی بر اتحاد و همبستگی بوده و آحاد مردم و خواص را از ایجاد اختلاف بر حذر داشته‌اند.

کرمی‌پور گفت: در این زمینه حضرت امام خمینی (ره) می‌فرمایند «عقل و دیانت ما و اسلام و همه چیز اقتضا می‌کند که حالا وقتی نباشد که همه با هم بد باشند با هم خوب بشویم و طرفدار هم باشیم».

وی ابراز داشت: باز در همین رابطه امام راحل می‌فرمایند «کسانی که اهل قلم هستند، اهل بیان هستند، کوشش کنند که مردم را دعوت به وحدت بکنند، اگر خدای نخواسته از قلمی از زبانی چیزی بیرون بیاید که موجب تشتت بشود، جرمی نابخشودنی پیش خدای تبارک و تعالی است».

امام جمعه زرند تصریح کرد: دفاع از شورای نگهبان در کلام رهبری با پایان مهلت ثبت‌نام داوطلبان ریاست جمهوری و بررسی صلاحیت افراد توسط شورای محترم نگهبان آغاز می‌شود، کسانی که صلاحیت آنها احراز شده باشد به آنها اعلام می‌شود.

کرمی‌پور ابراز داشت: کسانی که رد صلاحیت شدند نه به منزله اینکه در هیچ جایی صلاحیت فعالیت ندارند، بلکه در این جایگاه نمی‌توانند نقش‌آفرینی کنند، شاید بعضی از رد صلاحیت شده‌ها برای رد اتهام از خودشان شورای نگهبان را زیر سئوال ببرند.

وی اذعان کرد: در این رابطه مقام معظم رهبری می‌فرمایند «کاری که شما «شورای نگهبان» انجام می‌دهید، بسیار کار مهمی است و این کار خلاصه‌اش این است که کسانی که بنا است، برای کشور و ملت تصمیم بگیرند و سرنوشت کشور به دست اینها داده می‌شود از صلاحیت لازم برخوردار باشند، نمی‌شود هر کسی را مسلط بر سرنوشت مردم کرد، نمی‌شود به هر کسی با هر کیفیتی با رفتار و اخلاق و عقائد و سلائق اجازه داد که برای اداره یک کشور 70 میلیونی بیاید قانون بنویسد».

امام جمعه زرند با اشاره به آغاز محاصره اقتصادی جمهوری اسلامی توسط آمریکا گفت: دشمن اصلی جمهوری اسلامی از آغاز پیروزی آمریکا بوده و دست به توطئه‌های زیادی برای شکست انقلاب به کار برده، یکی از آن توطئه‌ها محاصره اقتصادی است.

کرمی‌پور اظهار داشت: گر چه آمریکا در همه تحریم‌هایش شکست خورده اما پیشنهاد ارتباط برقرار کردن را می‌دهد و بعضی از ساده‌لوح‌ها حرف آمریکایی‌ها را تکرار می‌‌کنند اما مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند «پیشنهاد ارتباط از طرف آمریکا از روی صداقت نیست».

وی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در همین رابطه می‌فرمایند «از اول سال 91 آمریکایی‌ها برنامه جدید خودشان را شروع کردند با اینکه در زبان اظهار دوستی کردند، اما بر خلاف این اظهارات غیرواقعی در عمل سعی کردند، نسبت به ایران و ملت سخت‌گیری کنند و تحریم‌های شدیدی را گذاشتند».

امام جمعه زرند با اشاره به دیدار تعدادی از زنان فعال در زمینه‌های مختلف با مقام معظم رهبری بر توجه بانوان به تحکیم خانواده و تربیت فرزندان تاکید کردند.

انتهای پیام/2446/ح40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول