اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف تکریم از پیشکسوت ادبیات انقلاب

آیین بزرگداشت امیرحسین فردی در اردبیل برگزار می‌شود

آیین بزرگداشت مرحوم امیرحسین فردی با هدف تکریم و پاسداشت نویسنده پیشکسوت و متعهد انقلاب اسلامی در ماه آینده برگزار می‌شود.

آیین بزرگداشت امیرحسین فردی در اردبیل برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه بزرگداشت نویسنده پیشکسوت ادبیات انقلاب در استانداری اردبیل اظهار داشت: امیرحسین فردی جزو فعالان عرصه ادبیات انقلاب و مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری کشور بود که با تلاش و مجاهدت خود سعی کرد، بهترین آثار و گران‌سنگ‌ترین هدیه‌های معنوی را از خود برای نسل آینده به یادگار بگذارد.

عباس دستباز، وجود چنین مفاخری را برای استان اردبیل گنجینه ارزشمند و سرمایه حقیقی توصیف کرد و افزود: همه وظیفه داریم در پاسداشت چنین شخصیت‌های ارزشمند ادبی، هنری و فرهنگی، تلاش مؤثری را به کار گیریم.

وی با بیان اینکه آیین پاسداشت استاد امیرحسین فردی، نویسنده پیشکسوت ادبیات انقلابی و مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری کشور در اردبیل برگزار می‌شود، تصریح کرد: مراسم نکوداشت آن مرحوم با حضور مسئولان و هنرمندان، مشاهیر و فرهیختگان، شعرا و ادبا، استادان دانشگاه‌ها و مردم قدرشناس استان در روز نهم خردادماه ساعت 10 صبح در محل سالن ولایت سپاه اردبیل برگزار می‌شود.

دستباز خاطرنشان کرد: استان اردبیل با داشتن مشاهیر، مفاخر و شخصیت‌های گران‌قدر همیشه در کشور یک وزنه قابل اتکا بوده و هست.

این مسئول از دستگاه‌های دخیل خواست، مراسمی در شأن و شخصیت معنوی و ارزشی این مفاخر استان با حضور ولایت‌مدار مردم و مسئولان برگزار کنند تا این سرمایه‌های ارزشمند به نسل‌های آینده به ویژه جوانان و نوجوانان آنگونه که شایسته است، معرفی شوند.

وی اضافه کرد: آن مرحوم، استاد فرهیخته و هنرمندی تأثیرگذار بود که سال‌های سال در عرصه ادبیات و فعالیت‌های فرهنگی با جان و دل خدمت کرد و عمری پربرکت که یکسره با دغدغه فرهنگ و هنر این مرز و بوم گذشت و خدمات ماندگارش برگ زرین و درخشانی بر هنر فاخر ایران اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به نقش ممتاز استاد امیرحسین فردی در تأسیس و ایجاد ده‌ها جریان ماندگار و مؤثر ادبی اشاره کرد و گفت: به پاس همه آن تلاش‌های مخلصانه آن سفر کرده باید طوری برنامه‌ریزی شود تا این پاسداشت به نحو احسن و بدون کم و کاست برگزار شود.

مرحوم امیرحسین فردی که از فعالان سخت‌کوش در عرصه‌های اجرایی حوزه ادبیات به ویژه ادبیات داستانی و از افتخارات استان اردبیل بوده است، چندین اثر ارزشمند از خود به یادگار گذاشته است.

انتهای پیام/62003/ذ30/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول