اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌رضوی مطرح کرد

برگزاری میزگردهای تخصصی با موضوع مفاخر در بزرگداشت فردوسی

معاون استاندار خراسان‌رضوی گفت: در بزرگداشت مفاخر بزرگ همچون فردوسی بهتر است میزگردهای تخصصی با موضوع مفاخر برگزار شود.

برگزاری میزگردهای تخصصی با موضوع مفاخر در بزرگداشت فردوسی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی‌اصغر رشید ظهر امروز در جلسه مشترک ستاد بزرگداشت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی خراسان‌رضوی اظهار کرد: فردوسی، عطار و خیام ستاره‌های درخشان آسمان جمهوری اسلامی ایران هستند.

معاون سیاسی امنیتی خراسان‌رضوی بر استفاده از ظرفیت رسانه ملی در برنامه‌ها تاکید کرد و افزود: باید از ظرفیت صدا و سیمای خراسان‌رضوی با رویکرد عام استفاده شود صدا و سیما می‌تواند عموم مردم را مخاطب برنامه‌ها قرار دهد و در شناسایی مفاخر استان در بین مخاطبان عام موثر باشد.

وی افزود: همچنین باید در انعکاس این برنامه‌ها از سایر شبکه‌های ملی به ویژه شبکه چهار که یک شبکه فرهنگ محور است استفاده شود.

رشید گفت: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات قرار داریم سعی شود از رویکردهای سیاسی در برنامه‌ها جلوگیری شود.

وی با اشاره به مذهبی بودن شهر مشهد خاطرنشان کرد: شعرای ما صبغه مذهبی دارند و این صبغه در آثارشان کاملا مشهود است باید در معرفی این صبغه بیشتر تلاش کنیم.

معاون سیاسی امنیتی خراسان‌رضوی بر برگزاری میزگردهای تخصصی با موضوع مفاخر، حضور شخصیت‌های ملی در برنامه‌های بزرگداشت، برگزاری برنامه‌های علمی، دانشگاهی و برنامه‌های عام و تعمیمی تاکید کرد.

* حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بزرگداشت روز ملی خیام

در ادامه سیدسعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی، از برگزاری مراسم بزرگداشت فردوسی با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: تلاش کرده‌ایم با همکاری ستاد بزرگداشت مفاخر فرهنگی و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی خراسان‌رضوی سه تا چهار روز شهر رنگ و بوی فردوسی و شاهنامه و آموزه‌های دینی موجود در شاهنامه را بگیرد.

وی در ارتباط با بزرگداشت روز ملی خیام نیشابوری اظهار داشت: 27 اردیبهشت ماه اختتامیه کنگره از توس تا نیشابور در نیشابور برگزار و صبح روز 28 اردیبهشت برنامه بزرگداشت روز ملی خیام در فرهنگسرای سیمرغ این شهر برگزار می‌شود و در برنامه‌های بزرگداشت روز ملی خیام احتمالا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور می‌یابند.

در ادامه غلامحسین علیپور، سرپرست دبیرخانه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی گفت: 25 فروردین افتتاحیه کنگره شعر از توس و نیشابور در مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا(ع) است، برنامه‌های علمی بزرگداشت فردوسی دو روزه در آموزشگاه مصلی‌نژاد و دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی برگزار می‌شود.

وی افزود: دبیر علمی همایش دکتر جعفر یاحقی است و مدیریت اجرایی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی است.

علیپور ادامه داد: بازدید میهمانان از آرامگاه فردوسی، گلباران آرامگاه، برگزاری مراسم بزرگداشت در آرامگاه به همت میراث فرهنگی و همکاری ستاد از دیگر برنامه‌های بزرگداشت فردوسی است.

در این جلسه عباس‌زاده، معاون میراث فرهنگی خراسان‌رضوی گفت: مراسم بزرگداشت فردوسی در آرامگاه شب 25 اردیبهشت ماه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور و استاندار خراسان‌رضوی برگزار می‌شود.

وی افزود: اجرای برنامه‌های هنری از جمله نقالی، سخنرانی اساتید ایرانی و خارجی، افتتاح چند پروژه و موزه از جمله مهم‌ترین اقدامات در روز بزرگداشت فردوسی است.

انتهای پیام/70005/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول