اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس همدان خبر داد

برگزاری 206 عنوان برنامه بزرگداشت آزادسازی خرمشهر در همدان

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس همدان گفت: به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر 206 عنوان برنامه بزرگداشت در همدان برگزار خواهد شد.

برگزاری 206 عنوان برنامه بزرگداشت آزادسازی خرمشهر در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، جعفر زمردیان پیش از ظهر امروز در ستاد بزرگداشت سوم خرداد روز ملی مقاومت اظهار داشت: عملیات بیت‌المقدس یکی از مهم‌ترین و مقدس‌ترین عملیات‌های دفاع مقدس بود که سرنوشت جنگ را به نفع ایران تغییر داد.

وی با بیان این‌که روز ملی مقاومت و پیروزی نماد مقاومت 45 روزه رزمندگان در خرمشهر است افزود: خرمشهر به علت بی‌کفایتی بنی‌صدر در فرستادن سلاح، مهمات و نیرو به این شهر با غلبه نیروهای بعثی صدام به اشغال عراق درآمد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس همدان ادامه داد: آزادسازی خرمشهر بعد از 574 روز اشغال با رشادت‌های امت واحده و با حماسه‌آفرینی ملت غیور ایران در عملیات بیت‌المقدس انجام شد.

وی به برنامه‌های بزرگداشت سی و یکمین سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و یادآور شد: برای بزرگداشت روز مقاومت ملی و پیروزی تعداد 206 برنامه محوری در 28 دستگاه اجرایی که اعلام آمادگی کردند پیش‌بینی شده است.

زمردیان با بیان این‌که ستاد بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر تاکنون فقط در شهرستان بهار تشکیل شده بیان داشت: برنامه‌های بزرگداشت آزادسازی خرمشهر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد رشد دارد.

وی اضافه کرد: تعداد 105 برنامه بزرگداشت آزادسازی را دستگاه‌های اجرایی، 37 عنوان برنامه را دانشگاه‌های سطح استان و 64 عنوان برنامه متنوع را نیروهای مسلح برگزار خواهند کرد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس همدان در ادامه با اشاره به این‌که برنامه‌های بزرگداشت آزادسازی خرمشهر در چهار بخش فرهنگی، هنری، ورزشی و مذهبی برگزار می‌شود تصریح کرد: در سال گذشته نهاوند و فامنین در بزرگداشت سوم خرداد شهرستان‌های برتر شدند. 

وی ادامه داد: تشکل‌ها و گروه‌های مردمی در برنامه‌های بزرگداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر نقش محوری را دارند و در این برنامه‌ها به کودکان و نوجوانان نیز توجه ویژه‌ای شده است. 

زمردیان در پایان اضافه کرد: در برنامه‌های بزرگداشت سوم خرداد باید به نقش مردم در حماسه‌آفرینی توجه و تأکید شود.

انتهای پیام/89019/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول