اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر انجمن مهندسین ایرانیان تاکید کرد

ضرورت راه‌اندازی رشته روشنایی و نورپردازی در دانشگاه‌ها

مدیر انجمن مهندسین روشنایی و نورپردازی ایرانیان گفت: در دانشگاه‌های کشور نیاز به تدریس رشته روشنایی و نورپردازی به دانشجویان احساس می‌شود که در این راستا باید مسئولان مربوطه اقدامات لازم را انجام دهند.

ضرورت راه‌اندازی رشته روشنایی و نورپردازی در دانشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فرید حنیفی در سمینار مهندسین روشنایی و نورپردازی که در سالن قائم (عج) منطقه دو شهرداری قزوین برگزار شد، با بیان اینکه گرایش روشنایی و نورپردازی یکی از شاخه‌های علوم مهندسی است، اظهار داشت: در دانشگاه‌های کشور نیاز به این رشته برای تدریس به دانشجویان احساس می‌شود که در این راستا باید مسئولان مربوطه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه برای انجام کار طراحی و نورپردازی دقیق نیاز به دانش و علم خاصی است، ابراز داشت: مهندسان و دانشجویان باید برای ایجاد زیبایی مطلوب در شهرها این دانش را فرا بگیرند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن کار روشنایی و نورپردازی را در شهرها انجام دهند.

این مسئول با اشاره به اینکه در دانشگاه‌های مختلف کشورها در گرایش‌های روشنایی و نورپردازی تا مقطع تحصیلی دکترای به دانشجویان تدریس می‌شود، اذعان داشت: متأسفانه در ایران به دانشجویان کارشناسی رشته برق چند واحد به نام روشنایی و نورپردازی تدریس می‌شود که این از ضعف‌های دانشگاه‌های کشور است.

مدیر انجمن مهندسین روشنایی و نورپردازی ایرانیان اظهار داشت: مطمئناً مدت زمان طولانی نیاز است تا مسئولان مربوطه رشته تخصصی روشنایی و نورپردازی در دانشگاه‌های کشور را ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: بر این اساس در سال 89 با همکاری چند نفر از مهندسان انجمن مهندسین روشنایی و نورپردازی ایرانیان به صورت 100 درصد غیرانتفاعی تأسیس شد تا علاقمندان و دانشجویان در این انجمن به صورت علمی‌تر و کاربردی‌تر با رشته تخصصی روشنایی و نورپردازی آشنا شوند تا این رشته در دانشگاه ایجاد شود و آنان در دانشگاه‌ها این رشته را فرا بگیرند.

این مسئول با بیان اینکه انجمن مهندسین روشنایی و نورپردازی ایرانیان فعالیت‌های مختلفی را از سال 89 انجام داده است، ابراز داشت: این انجمن آخرین چهارشنبه‌های هر ماه را عصرانه‌های علمی با عنوان‌های منظر روز و شب، رنگ و نور، نورپردازی، تأمین روشنایی، مبانی روشنایی و آشنایی با تجهیزات اندازه‌گیری برگزار کرده است تا استادان و دانشجویان با رشته روشنایی و نورپردازی بیشتر آشنا شوند.

مدیر انجمن مهندسین روشنایی و نورپردازی ایرانیان با اشاره به اینکه این انجمن از دانشجویان و استادان بسیاری عضوگیری می‌کند، متذکر شد: دانشجویان و مهندسان علاقمند به رشته روشنایی و نورپردازی می‌توانند عضو این انجمن شوند.

وی بیان کرد: انجمن مهندسین روشنایی و نورپردازی ایرانیان سمینارهای مختلفی با موضوع آموزش روشنایی و نورپردازی برای دانشجویان معماری در 20 ساعت برگزار کرده است تا آنان نگاه علمی‌تری به این موضوع داشته باشند.

این مسئول اذعان داشت: ترجمه دو کتاب ارزشمند روشنایی و نورپردازی از سوی سازمان زیباسازی شهرداری قزوین در حال انتشار است که بعد از چاپ دانشجویان و علاقمندان می‌توانند از اطلاعات این کتاب با روشنایی و نورپردازی به صورت علمی‌تر آشنا شوند.

انتهای پیام/77009/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول