اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند خبر داد

ایجاد 5 رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد مرند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند از اضافه شدن 5 رشته کارشناسی ارشد به رشته‌های این دانشگاه خبر داد.

ایجاد 5 رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد مرند

 به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، علی سلمان‌پور پیش از ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: با موافقت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رشته‌های کارشناسی ارشد ریاضیات مالی، تحقیقات آموزشی، مخاطرات محیطی، اقتصاد انرژی و فیتوشیمی به مجموع رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند اضافه شد.

وی در ادامه از تصویب چهار رشته جدید دیگر شامل رشته‌های تغذیه(کارشناسی)، رشته انگل‌شناسی پزشـــکی (ارشد)، مهندسی راه و ترابری (ارشد) و انگل‌شناسی دامپزشکی (ارشد) که تا آخر سال‌جاری در این واحد ایجاد خواهد شد، خبر داد.

سلمان‌پور گفت: در حال حاضر بیش از 5 هزار و 600 دانشجو در 13 رشته کارشناسی ارشد، 105 رشته کارشناسی و 19 رشته تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند افزود: با توجه به افزایش علاقمندان به تحصیلات تکمیلی، نیاز‌سنجی‌های به عمل آمده و پیگیری‌های صورت گرفته از مهر‌ماه امسال از این رشته‌ها پذیرش دانشجو خواهد شد.

وی تصریح کرد: با ایجاد این رشته‌های جدید تعداد رشته‌های کارشناسی ارشد به 18 رشته و با یک رشته دکترا در کل به 19 رشته رسید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند اظهار کرد: با پیگیری‌های جدی که انجام می‌گیرد، تلاش خواهیم کرد  با برنامه‌ریزی مدون و حساب شده تعداد رشته‌های کارشناسی ‌ارشد و دکترا را برای این واحد دانشگاهی افزایش دهیم.

سلمان‌پور، از تلاش و پیگیری‌های حسن‌نژاد نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی برای تصویب رشته‌های جدید تقدیر و تشکر کرد.

دانشگاه واحد مرند بعد از تبریز دومین دانشگاه از نظر داشتن بیش از 167 نفر عضو هیئت علمی ثابت و 102 نفر حق‌التدریس همچنین بیش از 35 سالن آزمایشگاهی مجهز در رشته‌های فیزیک، شیمی، پرستاری، مامایی، علوم آزمایشگاهی، کشاورزی، عمران، بتن، مکانیک، گرافیک، زیست‌شناسی و جانوری است.

این دانشگاه همچنین با کسب مقام‌هایی در مسابقات سازه‌های بتنی ماکارونی و فولادی، قایق و آی‌سی در سطح کشوری و بین‌اللملی از نظر رده‌بندی، رتبه دوم را در سطح دانشگاه‌های منطقه شمال‌غرب کشور دارد.

اضافه می‌شود، تاکنون بیش از 19 هزار دانشجو در رشته‌های مختلف از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

با تصویب رشته‌های جدید، تعداد رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی مرند به 125 رشته رسید که به 18 رشته کارشناسی ارشد و یک رشته دکترا که در مجموع 19 رشته تحصیلات تکمیلی می‌شود و 105 رشته کارشناسی می‌رسد.

انتهای پیام/60002/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول