اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‎بار صورت می‌گیرد

پذیرش دانشجوی طب سنتی و دستیار جراحی در دانشگاه علوم پزشکی گلستان

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گلستان از پذیرش دانشجو در این دانشگاه برای نخستین‎بار در رشته‎های طب سنتی و دستیار جراحی خبر داد.

پذیرش دانشجوی طب سنتی و دستیار جراحی در دانشگاه علوم پزشکی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیامک رجایی بعدازظهر امروز در جمع مدیران گروه‎های آموزشی و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار داشت: این دانشگاه در 23 رشته پذیرش دانشجو دارد و 258 دانشجو در رشته‎های تحصیلات تکمیلی و یک‎هزار و 752 دانشجو نیز در سایر رشته‎ها تحصیل می‎کنند.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 10 دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی مشغول تحصیل هستند، افزود: در مراکز آموزشی درمانی تعداد یک‎هزار و 100 تخت وجود دارد.

دانشگاه علوم پزشکی گلستان دارای 36 گروه آموزشی و پنج مرکز آموزش درمانی است

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه نخستین دوره پذیرش دانشجوی رشته پزشکی در سال 1371 در گلستان انجام شد، تصریح کرد: در سال 1376 نیز دانشگاه علوم پزشکی در گلستان فعالیت خود را آغاز کرد.

رجایی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی گلستان دارای شش دانشکده است، خاطرنشان کرد: این دانشگاه دارای 36 گروه آموزشی و پنج مرکز آموزش درمانی در بیمارستان‎های پنج‎آذر، صیاد شیرازی دزیانی، طالقانی و امیرالمومنین شهرستان کردکوی است.

وی از فعالیت 190 عضو هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبر داد و یادآور شد: در این دانشگاه 121 استاد رسمی، پنج استاد، 22 دانشیار، 120 استادیار و 46 مربی وجود دارد.

صدور مجوز دانشکده داروسازی و طب سنتی اولویت دانشگاه علوم پزشکی گلستان

به گفته معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گلستان؛ در سال‌جاری تعداد 60 مقاله در جشنواره شهید مطهری شرکت داده شد.

رجایی، اولویت‎های دانشگاه را در سال‌جاری در بخش آموزش برشمرد و اضافه کرد: اصلاح و توسعه چارت تشکیلاتی در دانشگاه باید توسعه و اصلاح شود.

وی بیان داشت: صدور مجوز دانشکده داروسازی و دانشکده طب سنتی از مهم‌ترین برنامه‎های دانشگاه است و خوشبختانه کارهای ابتدایی آن در حال انجام است.

اعتبارات آموزش عالی ناکافی است

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گلستان از برگزاری چهار دوره المپیاد علمی درون دانشگاهی و کسب دو رتبه کشوری طی سال‎های متوالی در المپیاد کشوری 1390 و 1391 خبر داد و اذعان کرد: با مشارکت دانشجویان 25 مقاله در همایش‎های داخلی و خارجی به صورت پوستر و سخنرانی ارائه شده است.

رجایی، اخذ مجوز تحصیلات تکمیلی را از دیگر اولویت‎های سال‌جاری برشمرد و ابراز داشت: با توجه به رشد و توسعه آموزش پزشکی متأسفانه اعتبارات آموزش عالی ناکافی است که باید در این زمینه حمایت‎های لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام/83001/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول