اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از 6 سال و با حیف و میل 680 میلیون تومان اعتبار بیت‌المال

تخریب پل هفت تیر مشگین‌شهر آغاز شد / تخریب با توزیع شیرینی و قربانی گوسفند

بعد از گذشت شش سال از بلاتکلیفی پل هفت تیر مشگین‌شهر و صرف هزینه‌ای بالغ بر 680 میلیون تومان از محل بیت‌المال برای اجرای این پل نیمه‌تمام مانده تخریب آن آغاز شد.

تخریب پل هفت تیر مشگین‌شهر آغاز شد / تخریب با توزیع شیرینی و قربانی گوسفند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پل هفت تیر مشگین‌شهر که سال‌ها به صورت نیمه‌تمام رها شده و اعتراض و نگرانی همشهریان مشگین‌شهری را به وجود آورده بود با درایت شهردار مشگین‌شهر و کسب مجوز لازم از شورای ترافیک و تامین استان و شهرستان و همچنین غیر کارشناسی بودن اجرای این طرح بر اساس مطالعات مشاوران جدید تخریب پل هفت تیر مشگین‌شهر در حال و هوای توزیع شیرینی از طرف مردم و قربانی کردن گوسفند در حالی آغاز شد که به نظر می‌رسد مردم از این حرکت شهرداری مسرور بوده و از شهرداری و شورای شهر به خاطر تعیین تکلیف نهایی این پل ناقص و نیمه‌تمام قدردانی کردند.

در این رابطه شهردار مشگین‌شهر با یادآوری اینکه بدون توجه به فضای خاص روانی در آستانه تبلیغات قاطعانه بر تخریب این پل اقدام کردیم، اظهار داشت: ما حتی برای اینکه شائبه‌ای به وجود نیاید مشاوران و کارشناسان زبده شرکت مترا را دعوت کردیم تا با تقبل هزینه از سوی شهرداری نسبت به توجیه‌پذیر بودن یا نبودن این پل بررسی‌های خود را انجام دهد که مشاور بعد از چند ماه وقت بررسی در جلسه اخیر شورای ترافیک استان اقرار و اذعان کرد که اجرای این پل غیر‌کارشناسی و غیر‌فنی بوده و هیچ توجیهی برای شهر و شهروندان ندارد.

صفر جعفر‌زاده یادآور شد: با همکاری اعضای شورای شهر و بدون توجه به فضای کاذب تبلیغی ایجاد شده علیه شورا و شهرداری ما در استقبال از خواسته هموطنان و ساکنان منطقه تخریب پل را آغاز کردیم و پیش‌بینی می‌کنیم ظرف یک ماه آینده تخریب پل هفت تیر در مشگین‌شهر به شکل کامل صورت گرفته و نسبت به سهولت تردد در این مسیر به مانند سابق اقدام لازم صورت گیرد.

وی در خصوص مقصران احداث این پل خاطرنشان کرد: بنده به صراحت نمی‌توانم در این زمینه سخنی به میان بیاورم ولی قطعاً‌ دستگاه‌های نظارتی و قضایی پیگیر این موضوع بوده و مسببان احداث این پل که اقدامی ناشایست و حرکتی غیر‌اصولی در کاهش بار ترافیکی شهر بود به مراجع قضایی معرفی شده و باید در برابر مردم و همچنین صرف هزینه‌های چند میلیون تومانی از محل بیت‌المال پاسخگو باشند.

شهردار مشگین‌شهر در خصوص استقبال مردم از تخریب این پل گفت: ما که کار تخریب را از دیروز آغاز کردیم با استقبال همشهریان و همچنین ساکنان منطقه روبرو شدیم به طوری که عده‌ای از مردم از روی شادی و شعف در تعیین تکلیف این پل اقدام به توزیع شیرینی و همچنین ادای نذر و نیاز و قربانی خود می‌کردند و نهایت قدردانی خود را از حرکت خوب و شایسته شورای شهر و شهرداری مشگین‌شهر در تخریب هر چه سریع‌تر این پل اعلام داشتند.

شورای شهر در جریان احداث پل هفت تیر نبود

اما در این زمینه به سراغ یکی از اعضای شورای شهر مشگین‌شهر رفتیم که این عضو شورا که در محل تخریب حضور داشت این حرکت را در راستای پاسخگویی به مطالبه مردم در تعیین تکلیف پل هفت تیر اعلام کرد و ابراز داشت:‌ این پروژه از محل تبصره 13 و طرح اصلاح هندسی میادین و خیابان‌ها انجام شد و شهردار سابق نیز با همین عنوان از شورای شهر مصوبه گرفت و به هیچ عنوان شورای سوم در مشگین‌شهر در مسائل اجرایی این پل دخالتی نداشت.

اکبر تقی‌زاده افزود: ما اصلاً در جریان انتخاب مشاور و طراح این پل نبودیم و صرف هزینه‌ بیش از 680 میلیون تومانی برای این پل از طریق تبصره 13 و در‌آمدهای شهرداری انجام شده و حدود 800 میلیون تومان نیز اعتبار نیاز بود تا این پروژه تکمیل شود اما معتقدم جلوی ضرر را از هر کجا بگیری خیر و صلاح است.

وی تصریح کرد: ما همین که امروز می‌بینیم مردم خوشحال هستند و نسبت به تعیین تکلیف این پل ابراز شادی و سرور می‌کنند ما نیز راضی هستیم تا با تخریب این پل بسیاری از مشکلات برطرف شود هر چند ممکن است این عمل به ضرر شورا در آستانه انتخابات باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما پل هفت تیر مشگین‌شهر که به نام پل رحمت انوری (شهردار سابق مشگین‌شهر) نیز معروف است در سال‌های اخیر با بحث‌ها و تنش‌های مختلف در توقف اجرا و ادامه اجرای پروژه مواجه بوده به طوری که چندین نوبت بحث تعیین تکلیف این پل در جلسات شورای ترافیک مطرح شد و در نهایت نیز اکثریت اعضای شورای ترافیک استان با تخریب این پل به دلیل غیر‌فنی بودن و غیر‌قابل توجیه‌پذیر بودن این پل رای داده و شهرداری را مکلف کردند تا تخریب این پل را آغاز کند.

بر اساس اعلام نظر مشاور مترا این پل نه از توجیه فنی و نه شکل ظاهری درست برخوردار بوده و به گونه‌ای احداث شده بود که نه تنها در تردد روان و ترافیک سهل شهری موثر نبوده بلکه بر مشکلات و تنگناهای حوزه ترافیک افزوده و به رغم پیشرفت 60 تا 70 درصدی هیچ توجیهی برای تکمیل آن وجود نداشته است.

پل هفت تیر مشگین‌شهر هر چند تا چند روز آینده پرونده‌اش به بایگانی سپرده می‌شود اما مقصران احداث این پل باید در برابر پروردگار و مردم جوابگو باشند که چرا با صرف هزینه‌های میلیونی بیت‌المال این پل را بدون توجیه فنی احداث کردند و هیچ تدبیر کارشناسی در پشت سر آن نبوده است.

گزارش از: شهرام جباری – آناهیتا صمدی

انتهای پیام/62001/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول