اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تصویب اعضای شورای ترافیک

تخریب پل هفت تیر مشگین‌شهر دو هفته به تعویق افتاد

با تصویب اعضای شورای ترافیک و حمل و نقل استان اردبیل کار تخریب پل هفت تیر مشگین‌شهر که سال‌هاست مردم این منطقه را اذیت می‌کند و بلاتکلیف به حال خود رها شده دو هفته به تعویق افتاد.

تخریب پل هفت تیر مشگین‌شهر دو هفته به تعویق افتاد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در جلسه شورای ترافیک و حمل و نقل استان اردبیل که پیش از ظهر امروز برگزار شد، بعد از ارائه نظرات کارشناسی و مشاور طرح با پیشنهاد استاندار اردبیل و با هدف پاسخگویی مشاور و پیمانکار سابق اجرای این طرح در جلسه دو هفته آینده مقرر شد تخریب این پل دو هفته به تاخیر افتد تا نظر سازنده و مشاور پیشین دریافت شده و اظهارات او نیز مدنظر قرار گیرد.

استاندار اردبیل در این جلسه اظهار داشت: تخریب این پل قطعی شده و بنا بر اظهار کارشناسی و بررسی همه جانبه مشاور جدید معلوم شده است که این پل از ایرادات فنی بسیاری رنج می‌برد و ضرورت دارد هر چه زودتر تخریب شود که در این زمینه شهردار و مراجع قضایی با همکاری همدیگر می‌توانند از دو هفته آینده تخریب پل را که کمتر از یک روز کار می‌برد انجام دهند.

اکبر نیکزاد خاطرنشان کرد: هدف ما از دعوت طراح و مشاور قبلی این پل این است که توضیحات آنها را در خصوص اجرای این پروژه بدانیم و شاید نظرات اصلاحی و جبرانی داشته باشند که قطعاً آماده شنیدن این توضیحات هستیم تا با در نظر گرفتن جمیع جهات و نظر مشاور جدید این پل تخریب شده تا اهالی بیش از این گرفتار نباشند.

وی یادآور شد: اینکه 15 روز برای مشاوران قبلی حق دفاع می‌دهیم در حقیقت احترام گذاشتن به حرکت آنهاست تا فردا روزی ادعا نکنند که چگونه بعد از سه سال شورای ترافیک تصمیم به تخریب این پل گرفته است.

استاندار اردبیل گفت:‌ در دفاع از حق و حقوق مردم و بیت‌المال باید مقصران اجرای این پروژه که ناقص و غیر‌فنی بخشی از آن اجرا شده به دادگاه معرفی شوند تا از طریق مراجع قضایی به پرونده آنها رسیدگی شود.

نیکزاد عنوان کرد: البته هدف ما تنها شناختن مقصر این حادثه و ساخت یک پل غیر‌فنی نیست بلکه با توجه به درخواست‌های عمومی و معطلی سه ساله مردم منطقه در تکمیل نشدن این پروژه می‌خواهیم تکلیف را یکسره کنیم تا عاقبت و سرانجام این پل که همان تخریب است مشخص شود.

این مسئول با اعلام اینکه پل هفت‌تیر مشگین‌شهر از لحاظ طراحی و مهندسی و مطالعات ترافیکی بسیار ناقص و غیر‌کارشناسی انجام شده است، بیان داشت: به نظر نمی‌رسد که اصلاح و یا تکمیل این پل در دستور کار شهرداری باشد چرا که مشاور برآورد کرده است بیش از 800 میلیون تومان اعتبار نیاز است تا اصلاح قوس عمودی و قائم این پروژه به همراه مشکلات هندسی پل انجام شود.

رئیس شورای ترافیک استان افزود: هر چند شهردار و شورای شهر مدعی هستند که مشاور و پیمانکار هیچ اسنادی را در خصوص اجرای این پل امضا نکرده و مهر نزده‌ است اما به احترام دریافت نظرات آنها دو هفته دیگر صبر می‌کنیم تا در صورت راغب نبودن پیمانکار قبلی برای حضور در جلسه و دفاع از خود به همت شهردار ظرف یک روز این پل تخریب شود تا تردد مردم با مشکلی روبرو نشود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پل هفت تیر مشگین‌شهر که بیش از سه سال است به صورت نیمه‌تمام و با پیشرفت حدود 65 درصد به حال خود رها شده مشکلات ترافیکی خیابان‌های شهید بهشتی و باهنر و سبلان را سبب شده به طوری که مشاوران جدید نیز در جلسه شورای ترافیک اعلام کردند که مطالعات توجیهی طرح صورت نگرفته و در بررسی‌های خود مشاهده کردند احداث این پل نه تنها سهولت در تردد و کاهش ترافیک به وجود نمی‌آورد بلکه به گره ترافیکی تبدیل شده و هزینه‌های مربوط به سوخت و همچنین نگهداری از این پل نیز به صرفه و صلاح نیست به طوری که بر اساس ارزیابی مشاور در مجموع اعلام شد بدون توجه به مسائل سیاسی یا امنیتی به وجود آمده ناشی از تخریب این پل احداث پل هفت تیر در کنار هزینه‌بر بودن از لحاظ سازه‌ای نظیر شکل هندسی، شیب و قوس‌‌های عمودی و قائم با مشکلات متعددی روبرو است که به نظر می‌رسد ادامه اجرای آن مقرون به صرفه نباشد.

انتهای پیام/62003/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول