اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

احیاء ورزش زورخانه‌ای در‌ کوهبنان

فارس از احیاء ‌ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در شهرستان کوهبنان گزارش می‌دهد.

احیاء ورزش زورخانه‌ای در‌ کوهبنان

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان پیش از ظهر امروز با حضور مسئولان شهرستانی، جمعی از ورزشکاران و ورزش‌دوستان کوهبنان‌ و قهرمانان کشور و استان، ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای‌ در شهرستان کوهبنان با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و ورزشی توسط ورزشکاران احیا و آغاز به کار کرد.

منصور متقی رئیس هیئت ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی شهرستان کوهبنان در این آیین اظهار داشت: از ابتدای استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیاری از ورزش‌ها زنده شدند و رنگ و بوی اسلامی به خود گرفتند و ورزشکاران به رشته ورزشی خود افتخار می‌کنند‌.

وی بیان کرد: ورزشکاران طی سال‌های گذشته بارها در عرصه‌های مختلف افتخاراتی را کسب کردند و پرچم سه رنگ مقدس جمهوری اسلامی را در کشورهای مختلف به اهتزاز درآوردند و زمینه عزت و افتخار کسب را رقم زدند‌.

متقی تصریح کرد: مقام معظم رهبری عنایت ویژه‌ای به ورزشکاران دارند به نحوی که بارها با ارسال پیام تبریک و دیدار با ورزشکاران و تجلیل از آنان به ورزشکاران روحیه دادند و همیشه ایشان مردم را به ورزش تشویق می‌کنند.

وی گفت: به لطف خداوند و تلاش دولت عدالت‌محور، کوهبنان از نظر سرانه ورزشی جزو شهرستان‌های برخوردار کشور محسوب می‌شود و این امر موجب شده جوانان این خطه به ورزش علاقه خاصی نشان دهند به گونه‌ای که ورزشکاران کوهبنانی در رشته‌های انفرادی جودو، کاراته و کونگ‌فو حرف برای گفتن دارند و بارها در مسابقات استانی و کشوری رتبه‌های برتر را کسب کرده‌اند.

فرماندار کوهبنان افزود: از ماه‌ها قبل با رایزنی‌های متعدد به دنبال احداث و راه‌اندازی ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی در شهرستان بودیم که با ‌توجه ویژه استاندار کرمان‌، رئیس ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی استان قول احداث زورخانه در کوهبنان داده شد و امروز به لطف خداوند و همت دوستان شاهد افتتاح این ورزش در شهرستان هستیم.

وی عنوان کرد: در گود زورخانه ورزشکاران فعالیت خود را با نام خدا و توسل به ائمه اطهار به ویژه مولای متقیان علی (ع) آغاز می‌کنند در حالی که صفا‌، صمیمیت‌، جوانمردی‌، گذشت‌، ایثار و ... در زورخانه‌ها به چشم‌ می‌خورد‌.

متقی گفت: امیدواریم با توجه به فراهم شدن زمین زورخانه در آینده نزدیک عملیات اجرایی این مکان ورزشی کلید ‌بخورد و شاهد فعالیت بیشتر جوانان علاقمند کوهبنانی در این رشته باشیم.

به گزارش فارس‌ در پایان این مراسم از 174 دانش‌آموز برتر مسابقات ورزشی مقطع ابتدایی‌ تجلیل شد.

انتهای پیام/80012/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول