اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر فدراسیون ورزش‌های روستایی خبر داد

وجود 350 تا 400 هزار ورزشکار سازمان یافته در سراسر کشور

محمدرسول کلهر تعداد ورزشکاران سازمان یافته روستایی در فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی – محلی را 350 تا 400 هزار ورزشکار در سراسر کشور اعلام کرد.

وجود 350 تا 400 هزار ورزشکار سازمان یافته در سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرسول کلهر شامگاه سه‌شنبه در حاشیه مجمع عمومی هیئت‌ ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی استان- زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نام این فدراسیون بعد از تغییر و تحولات انجام شده بالاخره فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی – محلی شده است.

وی وظیفه فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی – محلی را پرداختن به ورزش مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته اعلام کرد و افزود: فدراسیون‌های قهرمانی به دلیل کمبود اعتبار و وقت، توان حمایت از ورزش روستاها را ندارند.

*احیای بازی‌های بومی- محلی

دبیر فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی – محلی به ادعای یک انجمن برای پوشش دادن بازی‌های بومی- محلی اشاره و تصریح کرد: نام بازی‌های بومی- محلی مؤید فرهنگ مستتر در آن که در واقع روستا است، می‌باشد.

وی پرداختن به ورزش روستاها و احیای بازی‌های بومی- محلی در شهر و روستا را از وظایف ذاتی فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی- محلی دانست.

کلهر در پاسخ به سئوالی مهم‌ترین مشکل فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی- محلی را پراکندگی روستاها در اقصی نقاط کشور دانست و اضافه کرد: عدم دسترسی به روستا خدمت‌رسانی به آنها را بسیار مشکل کرده است.

وی عدم وجود مربی و داور ساکن در روستاها را دیگر مشکل ورزش روستاها عنوان و ادامه داد: از این‌ رو آموزش داوران و مربیان مدرس در دستور کار فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی- محلی قرار گرفته است.

*تخصیص بودجه با شاخص‌های تعریف شده

دبیر فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی – محلی با بیان اینکه تخصیص اعتبار در ورزش بنا به شاخص‌هایی خاص و تعریف شده انجام می‌شود، اضافه کرد: از این‌ رو اکثر بودجه‌های تخصیص یافته در مراکز استان و شهرستان‌ها قبل از رسیدن به مناطق روستایی هزینه می‌شوند.

وی بر لزوم حمایت‌های مالی و معنوی از فعالیت فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی – محلی تاکید کرد و گفت: ارگان‌ها ضمن حمایت از بخش‌هایی مانند راه، بهداشت باید برای ورزش و سلامت روستاها هم هزینه تخصیص دهند.

*وجود 350 تا 400 هزار ورزشکار سازمان یافته

کلهر در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد تعداد ورزشکاران سازمان یافته روستایی در فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی – محلی گفت: قبل از وقفه ایجاد شده طی دو سال گذشته این فدراسیون 350 تا 400 هزار ورزشکار سازمان یافته در سراسر کشور داشت.

وی تصریح کرد: فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی – محلی در تخصیص بودجه برای آقایان و خانم‌ها همیشه به عدالت رفتار کرده و معمولاً 50 به 5- هزینه کرده است.

دبیر فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی – محلی به حضور بانوان در میادین ورزشی با لباس‌های محلی اشاره کرد و افزود: بانوان در جشنواره‌ها و مسابقات ورزشی روستایی و بازی‌های بومی- محلی با استقبال بیشتری حضور می‌یابند.

*فعالیت در 15 رشته ورزشی و بازی بومی- محلی

وی تعداد رشته‌های ورزشی تحت پوشش فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی – محلی را در حدود 15 رشته اعلام کرد و گفت: همه مسابقات ورزشی برای آقایان و بانوان برگزار می‌شود.

کلهر اضافه کرد: کشتی‌های سنتی تنها رشته‌های ورزشی هستند که مسابقات آنها فقط برای آقایان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/73004/ط40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول