اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دبیرخانه منطقه 2 ورزش دانشگاه‌های کشور:

دانشگاه‌ در کشف استعداد ورزشی سهیم است / لزوم ایجاد زورخانه در هر دانشگاه

رئیس دبیرخانه منطقه 2 ورزش دانشگاه‌های کشور گفت: با توجه به ظرفیت و امکانات مناسب موجود در ورزش قهرمانی و همگانی در دانشگاه‌ها، مراکز دانشگاهی در معرفی و کشف استعدادهای ورزشی سهم بزرگی دارند.

دانشگاه‌ در کشف استعداد ورزشی سهیم است / لزوم ایجاد زورخانه در هر دانشگاه

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سید مرتضی هزاوه‌ای ظهر امروز در آیین افتتاحیه گردهمایی نخستین نشست معاونان دانشجویی و مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌های منطقه 2 کشور در دانشگاه بوعلی سینا اظهار داشت: در چند سال اخیر ورزش در دانشگاه‌ها، دیگر فوق برنامه و انتخاب نیست بلکه در کنار تحصیل و مراقبت‌های اجتماعی و فرهنگی، یک ضرورت برای دانشجویان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) افزود: فرزند برومند ایشان حضرت ابوالفضل(ع)، در عین بزرگی و صلابتی که داشتند هیچگاه ادب و منش پهلوانی را فراموش نکردند و با الگوپذیری از امیرالمؤمنین(ع) قطعاً باید مقتدایی برای همه ورزشکاران باشند.

رئیس دبیرخانه منطقه 2 ورزش دانشگاه‌های کشور با ابراز گله‌مندی از عدم حضور نماینده‌ای از مسئولان مربوطه از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست، ادامه داد: همکاری و هماهنگی بین نیروهای صف و مدیران ستادی در سطح وزارت متبوع و دانشگاه‌ها لازمه ارتقاء ورزش در دانشگاه‌ها خواهد بود که امیدواریم بهتر از قبل شاهد این تعامل باشیم.

وی استفاده بهینه از امکانات ورزشی دانشگاه‌های منطقه 2 ورزشی، هماهنگی و همکاری برای ارتقاء مسابقات و المپیادهای ورزشی دانشجویی، انتقال تجربیات بین دانشگاه‌های عضو، ظرفیت‌سنجی و استعدادیابی نیروهای خلاق ورزشی و انجام برنامه‌ریزی‌های دقیق برای این دسته از دانشجویان را از اهداف این برنامه دانست.

به گفته هزاوه‌ای توجه به ورزش قهرمانی در دانشگاه‌ها، توجه بیشتر به ورزش بانوان، توسعه ورزش‌های خوابگاهی و درون خوابگاهی باید جدی‌تر گرفته شود و در دستور کار مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مسئولان دانشگاه‌ها باید توجه بیشتری به ساخت و ساز اماکن و تأسیسات ورزشی داشته باشند اضافه کرد: وجود یک زورخانه در هر دانشگاه برای انجام فعالیت‌های باستانی موجب می‌شود تا ضمن پرداختن به پرورش جسم و ورزش روحیه و منش پهلوانی در بین دانشجویان ورزشکار تقویت شود.

رئیس دبیرخانه منطقه 2 ورزش دانشگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: این منطقه توانایی تبدیل شدن به پایلوت ورزش دانشگاه‌های کشور را دارد که در این راستا باید شعارهای «هر دانشگاه یک استخر» و «هر دانشگاه یک زورخانه»، را مد نظر قرار داده و طی پنج سال آتی این شعارها را عملی کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت موجود در 20 دانشگاه‌ عضو منطقه 2 ابراز داشت: می‌طلبد، رشته تربیت بدنی فعال شده و نسبت به ایجاد این رشته اقدام شود.

هزاوه‌ای وجود رشته تربیت ‌بدنی را عامل محرکه تبلیغ و جذب دانشجویان در هر دانشگاهی به رشته‌های مختلف ورزشی دانست و ادامه داد: دانشگاه‌های دارای این رشته نیز به دنبال آن باشند که در روندی پنج ساله این گروه آموزشی به دانشکده تربیت بدنی تبدیل شود که خوشبختانه مقدمات این امر در دانشگاه بوعلی سینا انجام شده است.

وی در پایان اذعان کرد: توجه به ظرفیت دروس عمومی تربیت بدنی و تلاش برای برنامه‌ریزی درست و بهره‌گیری از مربیان و اساتید متخصص ضروری است امکانات ورزشی دانشگا‌ ها را صرفاً برای دانشجویان و دانشگاهیان خود و خانواده‌های آنها اختصاص دهید و از این امکانات، به دنبال درآمدزایی برای دانشگاه نباشید.

انتهای پیام/89020/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول