اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تبدیل اماکن ورزشی جهرم به محل تمرین فوتبالیست‌های افغانی

تنها نیم درصد از سرانه ورزشی جهرم ویژه جوانان این شهرستان بوده که همین سرانه اندک نیز به مکانی برای تمرین و پرورش فوتبالیست‌های افغانی تبدیل شده است.

تبدیل اماکن ورزشی جهرم به محل تمرین فوتبالیست‌های افغانی

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم امروزه بحث توجه به جوانان به عنوان یک طرح در برنامه‌های بیشتر مسئولان قرار گرفته و با نزدیک شدن به انتخابات این امر به عنوان یک دغدغه در برنامه‌های قریب به اتفاق بیشتر نامزدها مطرح می‌شود.

از سوی دیگر نیز بحث توجه به اوقات فراغت نوجوانان و جوانان نیز از دغدغه‌های مسئولان به شمار می‌آید که به طور معمول بیشتر در ایام نزدیک به تابستان که روزهای فراغت قشر دانش‌آموز و دانشجو است مورد توجه افراد متولی قرار می‌گیرد.

جالب است این موضوعات که در کلام مسئولان به عنوان دغدغه محسوب می‌شود هر سال در ایام ویژه مورد توجه آنان بوده و پس از پایان فصل انتخابات و فصل تابستان دیگر خبری از دغدغه مسئولان متولی نیست.

طبق گفته وزیر ورزش و جوانان سرانه ورزشی موجود کشور هفت دهم متر مربع بوده و این مهم در جهرم بنا به گفته یکی از مسئولان ورزشی تنها نیم درصد است.

حال سئوال اینجاست که آیا همان سهم نیم درصد سرانه ورزشی که متعلق به جوانان جهرمی است آیا صرف آنان می‌شود.

خبرنگار فارس در سرکشی از چند سالن ورزشی فوتسال که به همت دولت نهم در این شهرستان نیز گسترش یافته است به جای جوانان پرشور و ورزشکار جهرمی، اتباع خارجی (افغانی) را مشاهده کرده و گویای آن است که این امر به علت استقبال نکردن مناسب جوانان این شهر به خاطر هزینه بالای اجاره این اماکن ورزشی با استقبال پرشور جوانان افغانی روبه‌رو شده است.

این در حالی است که توجه به قشر جوان جامعه به ویژه اوقات فراغت آنان از دغدغه‌های مسئولان بوده و این نکته تنها در حد حرف باقی مانده است.

این امر نیز مورد انتقاد فرماندار جهرم قرار گرفته تا جایی که چند روز پیش در جلسه کارگروه اتباع خارجی این شهرستان به‌کارگیری اتباع غیرمجاز توسط کارفرمایان را تخلف و افرادی که به این امر دامن بزنند را مجرم معرفی کرده است.

علی حسین رعیتی‌فرد در این جلسه با بیان اینکه درحال حاضر نزدیک به 2 هزار نفر اتباع افغانی شناسنامه‌دار در جهرم مشغول به کار هستند، گفته است که گزارشات حاکی از آن بوده که بیش از 8 هزار افغانی غیرمجاز در جهرم سکونت دارند.

این مسئول با گلایه از کارفرمایانی که اتباع غیرمجاز را به کار می‌گیرند، خاطرنشان کرده که به ازای هر افغانی طرد شده زمینه اشتغال برای دو ایرانی فراهم می‌شود.

فرماندار جهرم همچنین به این نکته اذعان داشته که زمانی شما به جوان ایرانی اعتماد نمی‌کنید، طبیعی است که زمینه فساد در جامعه فراهم می‌شود.

وی همچنین تعداد دانش‌آموزان افغانی که در جهرم مشغول به تحصیل هستند را 800 نفر عنوان کرده که منطقه دشتک پیمان برای آنان به یک منطقه امن مبدل شده بود که برچیده شده است.

رعیتی فرد این امر را برای آینده جهرم زنگ خطر دانسته و خاطرنشان کرده که ازدواج افاغنه با دختران ایرانی رواج پیدا کرده و مشکلات متعددی را به وجود آورده است.

وی به این نکته اذعان داشته که باید خانواده‌ها نسبت به عواقب این‌گونه ازدواج‌ها آگاه شوند.

این مسئول همچنین طرح بازرسی از باغات، مرغداری‌ها، گاوداری‌ها و کارگاه‌های مصالح ساختمانی را از وظایف کارگروه اتباع خارجی دانسته که باید با قاطعیت با آن برخورد و کارفرمایان متخلف را به مراجع قانونی معرفی کنند.

اهمیت این مسئله تا جایی است که مورد انتقاد امام جمعه این شهر نیز واقع شده و حجت‌الاسلام دژکام نیز در خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته جهرم بازگرداندن اردوگاه اتباع خارجی به هلال احمر را مورد تاکید قرار داده است.

دژکام به این نکته نیز اشاره کرده که در این زمینه چند بار با دلیل عقل‌پسند و عرف‌پسند برای مسئولان گفته شده که جای ورود افراد غیرایرانی به جهرم مهیا نیست.

این مسئول با بیان اینکه استدعای ما از مسئولان استانداری این است که این مسئله را پایان دهند، متذکر شده در صورتی که امور اتباع در این زمینه کوتاه بیاید هلال احمر برای آبادانی این اردوگاه اقدام می‌کند.

حال باید منتظر ماند و دید که مسئولان استان فارس در این زمینه چه اقدامی می‌کنند.

انتهای پیام/‌2448/غ40/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول