اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان اردبیل:

هنرمندان، خلاء انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید را برطرف کنند

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: هنرمندان و نویسندگان در یک رسالت تاریخی باید خلاء انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید را برطرف کنند.

هنرمندان، خلاء انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید را برطرف کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عظیم دشتی ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های روز مقاومت‌، ایثار و پیروزی اظهار داشت: انقلاب و جنگ تحمیلی دوباره مفهوم جهاد، شهادت را غبار‌روبی و زنده کرد و آن را از وسط تاریخ بیرون کشید و در سراسر دنیا به عنوان الگویی برتر مطرح ساخت.

وی ادامه داد: این قدرت لایزال الهی بود که سبب شد خرمشهر قهرمان از چنگ اجنبی‌ها بیرون کشیده شود و عنایت پروردگار به خاطر خاک و در و دیوارهای خرمشهر نبود بلکه به خاطر ارزش‌های نهفته در متن دفاع جانانه رزمندگان با اخلاص از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی بود زیرا زمین، خاک و در و دیوار و امثال آنها ارزش این را ندارند که یک نفر جانش را نثار کند، جان یک نفر عزیز‌تر از کل خاک کره ‌زمین است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل تصریح کرد: آنچه امروز در سالروز حماسه سوم خرداد باید به نسل حاضر بیان شود ابعاد انسانی و معنوی جنگ، انگیزه‌های افراد دخیل در جنگ، مظلومیت و حقانیت ملت بزرگ ایران در دفاع مقدس است.

دشتی گفت: ما در حال گذر از یک نسل به یک نسل دیگر هستیم و مهمترین منابع ما یعنی نسلی که جنگ را درک کرده اکنون به تدریج در شرف رفتن هستند و این ایجاب می‌کند تا هنرمندان و نویسندگان با احساس مسئولیت خلاء احتمالی در انتقال مفاهیم جنگ به نسل آینده را به نحو شایسته جبران کنند.

این مسئول با گلایه از حماسه‌سازانی که خاطرات دفاع مقدس را در دل خود حبس کرده‌اند، افزود: عزیزانی که حماسه بی‌نظیر تاریخ معاصر را در هشت سال دفاع مقدس رقم زده‌اند باید بدانند که حماسه و خاطرات این دوران فقط متعلق به خود آنان نیست بلکه متعلق به همه کسانی است که در خلق آن حماسه سهیم بوده‌اند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل خاطرنشان کرد: آن پیرزنی که تنها داشته خود (تخم‌مرغ) را به رزمندگان اسلام هدیه داد، آن شیرزنی که تمامی فرزندان خود را فدای اسلام کرد، آنهایی که در جنوب لبنان، غزه و سوریه با رژیم صهیونیستی در حال نبرد هستند در خلق حماسه دفاع مقدس ایران به نوعی سهیم هستند.

دشتی یادآور شد: حماسه‌سازان دوران طلایی هشت سال دفاع مقدس دست به کار شوند و خاطرات خود را مکتوب کنند و ترس آن را نداشته باشند که نوشتن، ادبیات خاص می‌خواهد با همان زبان ساده و قلم ساده می‌توان خیلی از چیزها را درباره جنگ و خاطرات آن نوشت.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان حماسه سیاسی و اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری و در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری افزود: ارتش عراق در سال 61 از نیروهای اسلام شکست خورد و ما از سال 61 تا 67 مظلومانه با کل جهان جنگیدیم و تسلیم خواسته‌های استکبار جهانی نشدیم.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل تاکید کرد: امروز نیز با حضور در صحنه‌های سرنوشت‌ساز یک‌بار دیگر به جهانیان و زیاده‌خواهان عالم اعلام می‌کنیم که ملت ایران ملتی مقاوم است و تحت هیچ شرایطی تسلیم دشمنان نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دشتی در پایان سخنان خود از برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری به همت سازمان بسیج هنرمندان استان و رده‌های تابعه آن در شهرستان‌های استان اردبیل خبر داد و ابراز داشت: هنرمندان با درک واقعی وضعیت فعلی جامعه ایران اسلامی باید دین خود را نسبت به انتقال پیام مظلومیت و حقانیت شهدا ادا کنند.

انتهای پیام/62007/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول