اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای شهر اردبیل مصوب شد

واگذاری 2 هکتار زمین برای احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس

در دویست و هفتاد و یکمین جلسه شورای شهر اردبیل اعضای این شورا با واگذاری دو هکتار زمین معوض به ستاد کل نیروهای مسلح برای احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس موافقت کردند.

واگذاری 2 هکتار زمین برای احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه که صبح امروز برگزار شد، رئیس شورای شهر اردبیل در سخنانی اظهار داشت: ما در ارج نهادن به فداکاری‌ها و ایثارگری‌های دفاع مقدس با احداث این مجموعه موافقت می‌کنیم چرا که این حرکت را کمترین کار در ادای احترام به خون شهدا و حرمت ایثارگران می‌دانیم.

حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری با بیان اینکه شهرداری زمین معوض را واگذار کرده اما اداره کل راه و شهرسازی باید مشکل معارض و هزینه‌های مربوط به آن را در زمین اعطایی به شهرداری تامین کند، خاطرنشان کرد: انتظار داریم سازه این مجموعه به گونه‌ای باشد تا به فضای طبیعی شورابیل لطمه‌ای وارد نشود.

واگذاری زمین با 10 درصد سطح اشغال

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نایب رئیس شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه با پاسداشت نام و یاد شهدا و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس گفت:‌ در 200 سال اخیر از 2 میلیون و 500 هزار متر‌مربع خاک کشورمان به دلیل بی‌لیاقتی شاهان یک سوم به دیگران بخشیده شده است اما تنها دوره‌ای که در آن وجبی از خاک کشورمان از این سرزمین پاک جدا نشد جنگ هشت ساله بود.

جواد زنجانی با بیان اینکه ما با طیب خاطر این واگذاری‌ را انجام می‌دهیم، یادآور شد: دو خواسته از اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس داریم که اولی مربوط به 10 درصد ساخت و سازها و سطح اشغال به شکل ساختمانی و 90 درصد به شکل فضای سبز و آزاد است که امیدواریم سازندگان مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس به این امر عنایت داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه راه و شهرسازی باید به تعهدات خود عمل کرده و جلوی برخی سوء استفاده‌های احتمالی را بگیرد، تصریح کرد: ما نیازی به معوض زمین نداریم اما انتظار داریم راه و شهرسازی غرامت مربوط به معارضان را پرداخت کند.

نایب رئیس شورای شهر اردبیل ابراز داشت: شورای شهر با این دو شرط که به صورت دایمی این مجموعه با 10 درصد سطح اشغال احداث شده و غرامت معارض را اداره کل راه و شهرسازی متقبل شود با این امر موافقت کرده و سعی می‌کند به وظایف خود در حوزه انجام خدمت به ایثارگران حاضر و آماده باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما دویست و هفتاد و یکمین جلسه شورای شهر اردبیل در دور سوم حاشیه‌های انتخاباتی جالبی نیز داشت که حضور مدیرکل سابق حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و کاندیدای چهارمین دوره شوراها بر جذابیت این جلسه افزوده بود که نایب رئیس شورا بارها به مزاح اعلام کرد که خوشبخت باید از هم‌اکنون محل جلوس خود را در شورای چهارم انتخاب کند که او نیز به شوخی گفت محل جلوس بنده همین جایی است که نشسته‌ام در حالی که او در جای نادر فرزانه عضو و دبیر شورای شهر نشسته بود.

انتهای پیام/62001/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول