اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری استان اردبیل:

ادبیات دفاع مقدس ادبیات افتخار و عزت است/ دفاع مقدس را به جهانیان عرضه کنیم‌

رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: غنایی که ما امروز در ادبیات دفاع مقدس مشاهده می‌کنیم نشات گرفته از غنای این هنر فاخر است که می‌تواند مظهر بروز و ظهور خلاقیت‌های بی‌شمار باشد.

ادبیات دفاع مقدس ادبیات افتخار و عزت است/ دفاع مقدس را به جهانیان عرضه کنیم‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ساسان ناطق صبح امروز در آیین شعر‌خوانی و خاطره‌گویی «تربت مطهر‌» که با حضور جمعی از مسئولان، اساتید و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: ادبیات دفاع مقدس ادبیات برگرفته از حقیقت رخدادها و بیان مطالب به شکل ملموس و قابل درک است چرا که در این ادبیات می‌توان روح معنوی و خلاقانه یک شاعر و نویسنده را به خوبی مشاهده کرد.

وی با تسلیت درگذشت امیرحسین فردی مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی عنوان کرد: این شخصیت مفتخر است که بسیاری از استعدادها را در حوزه ادبیات شکوفا کرد و زمینه بروز خلاقانه هنر یک نوجوان و جوان را با صمیمیت غیر‌قابل توصیف فراهم آورد.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل ادامه داد: ما امروز در عرصه پر افتخار ادبیات به ویژه ادبیات دفاع مقدس به چهره‌های خلاقانه‌ای همچون امیرحسین فردی نیاز داریم تا با تزریق جدیدترین آثار و متنوع‌ترین نوشته‌ها بتواند نسل جدید جامعه را بیشتر با محتوای ادبیات معنوی و ارزشی ایران آشنا کند.

ناطق با اشاره به نمایشگاه کتاب و مانوس شدن با کتاب و کتابخوانی افزود: ورود به باغ دانایی و مطالعه کتاب منجر به کسب اطلاعات جدید و افزایش دانش می‌شود و دانش خودآگاهی، فرزانگی و فرهیختگی را به همراه می‌آورد.

این مسئول خاطرنشان کرد: ادبیات جنگ ژانر پذیرفته شده‌ای است به طوری که کتاب‌ها و فیلم‌های مطرح شده با الهام از جنگ‌های اول و دوم جهانی ساخته شده است ولی در ایران با وجود هشت سال جنگ تحمیلی، به غیر از چند فیلم انگشت شمار موفقیتی در این حوزه به دست نیامده ولی در تولید کتاب در حوزه ادبیات داستانی و خاطره آثار قابل قبول و موفقی به وجود آمده است.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل خانواده را از بخش‌های مغفول مانده در خاطرات دانست و گفت: در کمتر آثاری به نقش خانواده رزمندگان و فرماندهان پرداخته‌ایم و تعلقات آنها به خانواده و زن و فرزندان را نادیده گرفته‌ایم.

ناطق یادآور شد: ادبیات دفاع مقدس ادبیات افتخار و عزت است و وظیفه ماست که این ادبیات را با صدایی بلند به جهانیان عرضه کنیم. 

این مسئول تصریح کرد: حوزه هنری با تخصص خود در حوزه ادبیات پایداری آمادگی لازم برای همکاری با مراکز دانشگاهی و علمی برای آموزش تاریخ شفاهی و انتشار مجموعه‌ای از خاطرات برگزیده اساتید را دارد.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل با بیان اینکه ادبیات دفاع مقدس ادبیاتی برگرفته از اصیل‌ترین احساسات و عواطف در بیان یک مقطع تاریخی حقیقی و به وقوع پیوسته است، بیان داشت: ادبیات دفاع مقدس که از آن به عنوان ادبیات پایداری نیز یاد می‌شود شاکله‌اش بر تعهد و دینداری است که یک نویسنده می‌تواند خالق بهترین اثر در عالی‌ترین شرایط باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این مراسم حجت‌الاسلام اصغری استاد دانشگاه، سید ناصر اسحاقی رئیس دانشگاه فرهنگیان و جابر صفار آزاده و استاد دانشگاه به خاطره‌گویی از فضای حاکم بر جبهه و جنگ و اردوگاه‌های اسرای جنگی پرداختند.

انتهای پیام/62005/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول