اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از جلسه بررسی طرح فرهنگ‌سرای دفاع مقدس

زمین فرهنگسرای دفاع مقدس قزوین تا پایان تیر ماه سنددار می‌شود

در جلسه‌ای با موضوع بررسی چگونگی اجرای طرح احداث فرهنگسرای دفاع مقدس قزوین، مقرر شد زمین آن تا پایان تیر ماه سال جاری سنددار شود.

زمین فرهنگسرای دفاع مقدس قزوین تا پایان تیر ماه سنددار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، به منظور بررسی چگونگی اجرای طرح فرهنگ‌سرای دفاع مقدس قزوین، جلسه‌ای با حضور مسئولان مرتبط در دفتر معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین برگزار شد.

در این جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین رونق و حقیقت بوستان فدک را در یادمان شهدای گمنام و فرهنگ‌سرای دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: در صورت اجرای این دو طرح در بوستان یاد شده، بوستان فدک قداست و اهمیت ویژه‌ای می‌یابد.

منوچهر حبیبی افزود: طرح احداث فرهنگ‌سرای دفاع مقدس قزوین از مصوبات دور سوم سفر هیئت دولت به استان است که وزارت دفاع و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مسئولیت تهیه و اجرای طرح آن را در زمینی که از سوی استانداری تأمین می‌شود، بر عهده دارند.

حبیبی ادامه داد: از آنجا که جذب بودجه اجرای طرح نیازمند تهیه زمین و تحویل آن به اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین است، باید در درجه نخست مشکل تأمین زمین رفع شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین نیز در سخنانی مشکل فعلی در مسیر ایجاد فرهنگ‌سرای دفاع مقدس را زمین و بودجه عنوان کرد.

حمزه قربانی با بیان اینکه این فرهنگ‌سرا بناست در زمینی به مساحت 12 هکتار در بوستان فدک ایجاد شود، اظهار داشت: مقرر شده بود که فرمانداری قزوین پنج میلیارد ریال اعتبار برای تملک زمین به شهرداری اختصاص دهد که با تزریق دو میلیارد ریال از این مبلغ، بیش از چهار هکتار از آن به وسیله شهرداری از مالکان تملک شد.

قربانی، تملک بقیه زمین را در گرو تأمین اعتبار دانست و افزود: با توجه به تهیه توپوگرافی و نقشه زمین با پرداخت دو میلیارد ریال به مشاور طرح برای انجام این کار، در صورت دریافت سند زمین، اخذ بودجه آغاز اجرای طرح، پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تغییر کاربری زمین فرهنگ‌سرا به بودجه میلیاردی نیاز داشت، ادامه داد: برای حل این مشکل، در جلسه‌ای با حضور نمایندگان شهرداری مقرر شد 10 هزار متر مربع بنا در این زمین با پرداخت 300 میلیون ریال تغییر کاربری داده شود.

این مسئول با اشاره به تصویب 200 میلیارد ریال بودجه در دور سوم سفر هیئت دولت به قزوین برای اجرای طرح، خاطرنشان کرد: در سال 90 با پیگیری‌های انجام شده، پرداخت 50 میلیارد ریال از این مبلغ به استان، به تصویب رسید که به دلیل مشکل در تهیه زمین پرداخت نشد.

قربانی با بیان اینکه تأمین بودجه برای آغاز اجرای طرح نیازمند حمایت استانداری است، تصریح کرد: در این صورت با پیگیری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس می‌توان کارهای اولیه برای اجرا را در سال جاری انجام داد و ابتدای سال آینده ساخت آن را آغاز کرد.

همچنین به گفته داوود میراشه، مدیر بوستان فدک تاکنون چهار و دو دهم هکتار از زمین‌های ضلع جنوب شرقی یادمان شهدای گمنام در این بوستان، تملک و سند آن به نام اداره کل حفظ آثار قزوین صادر شده و یک و هشت دهم هکتار نیز در دست تملک است.

در این جلسه مقرر شد؛ سند شش هکتار از این زمین تا پایان اردیبهشت ماه و بقیه تا پایان تیر ماه سال جاری برای پیگیری دریافت بودجه اجرای طرح از وزارت دفاع، به اداره کل حفظ آثار قزوین تحویل داده شود.

همچنین اختصاص چهار میلیون ریال اعتبار برای تملک باقیمانده زمین فرهنگ‌سرا از منابع ممکنه استانداری و واریز این مبلغ به حساب شهرداری تا پایان شهریور ماه از دیگر مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/77011/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول